Adviseur Civiel Openbare verlichting en elektra

Over de vacature

Openingsdatum
09-07-2024
Sluitingsdatum
11-08-2024
Opleidingsniveau
HBO, WO
Vakgebied
Bouwkunde / Civiel
Dienstverband
Fulltime, Parttime
Uren per week
32 - 36
Salarisindicatie
€ 4.211 - € 5.997

De afdeling Wijkzaken zoekt een enthousiaste collega die aan de slag gaat als adviseur Civiel met de focus op openbare verlichting, elektra en andere digitale en elektra-gerelateerde objecten in de openbare ruimte. Ben jij goed op de hoogte van beheervraagstukken rondom deze civiele objecten en ben je in staat om het beheerbelang goed te verwoorden? Dan zoeken wij jou als onze nieuwe adviseur Civiel!

Wat ga je doen?

Jij bent op strategisch en tactisch niveau verantwoordelijk voor het volledige areaal aan openbare verlichting, elektra en andere digitale objecten in de openbare ruimte. Jij hebt dit areaal in de stad, dorpen, het buitengebied en de bedrijventerreinen volledig in beeld en creëert zichtbaarheid hiervoor binnen de afdeling en in de keten Openbare Ruimte. Met jouw professionele aanpak en teamspirit maak je een integrale planning voor de komende jaren, zorgt voor de juiste prioritering en regelt de benodigde investering. Je stuurt op hoofdlijnen met kennis van zaken. Dit doe je op basis van je eigen kennis en ervaring van het vakgebied en die van de technisch specialisten waar je nauw mee samenwerkt.

  • Je zorgt voor het beheer van openbare verlichting, elektra en andere digitale en elektra-gerelateerde objecten in de openbare ruimte waarbij je op basis van de door jou uitgezette onderzoeken mogelijkheden tot onderhoud, renovatie en vervangingsopgave helder op je netvlies hebt.
  • Je realiseert samen met de programmamanager Openbare Ruimte de meerjarenprogrammering.
  • Je stelt beheerplannen op en bent verantwoordelijk voor de implementatie en realisatie ervan.
  • Je formuleert opdrachten, levert de inbreng ten behoeve van de programmering of fungeert als gedelegeerd opdrachtgever richting de afdelingen StadsIngenieurs Breda (SIB) en Uitvoering met betrekking tot gepland onderhoud en ontwikkelprojecten.
  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies op je vakgebied, onder andere voor de beheertoets van ontwikkelprojecten.
  • Je weet (toekomstige) werkzaamheden en budgetten te prioriteren.
  • Je levert een bijdrage aan de verdere ontwikkeling van de visie op de openbare ruimte, het Handboek Openbare Ruimte, het beheertoets proces en andere werkprocessen en kaders (zoals de actualisatie van het beleidskader kapitaalgoederen).
  • Je treedt op als installatieverantwoordelijke voor de benoemde installaties inclusief de werkzaamheden om tot implementatie te komen van het reeds opgestelde handboek.

Collega aan het woord

“Ik werk aan een nieuw stuk openbare ruimte, hoe vet is dát! Straks schijnt er licht binnen al die nieuwbouwlocaties. Zodat iedereen veilig van A naar B kan. En ik zorg ervoor dat de lantaarnpalen die we hebben licht blijven geven. Zie je die camera’s, wifi-sensoren en elektrakasten? Heb ik in beheer! Mijn werk is zó divers…”

Wat vragen wij?

Jij bent een professional op het gebied van beheer en onderhoud en gebruikt je kennis en ervaring om op tactisch en strategisch niveau te organiseren, regisseren en te programmeren. Jij bent de sleutelfiguur en het aanspreekpunt over jouw vakgebied.

  • Je beschikt over minimaal een Hbo-opleiding Elektrotechniek, Civiele Techniek of Ruimtelijke Ordening.
  • Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving en bent bereid deze up-to-date te houden.
  • Je hebt ervaring met het beheren en/of ontwikkelen van de openbare ruimte.
  • Je hebt affiniteit met het thema openbare verlichting, elektra en andere digitale en elektra-gerelateerde objecten in de openbare ruimte.
  • Je hebt een integrale blik op de openbare ruimte en de verbinding daarbij tussen de diverse ‘kapitaalgoederen’.
  • Je hebt ruime ervaring met projectmatig en programmatisch werken.
  • Je bent resultaatgericht, besluitvaardig en kunt anderen op basis van weinig informatie overtuigen.
  • Je bent een echte netwerker die op zoek is naar integraliteit zowel binnen als buiten de organisatie.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een jaarcontract voor 32 – 36 uur per week met mogelijk uitzicht op een vast contract.  
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 5.997 (schaal 11 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
  • 194 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • De mogelijkheid om thuis te werken.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP.

Wie zijn wij?

Gemeente Breda heeft van oudsher een grote aantrekkingskracht vanwege haar ligging. Daarom wil Gemeente Breda zich nu en in de toekomst positioneren als Internationale Schakelstad en daarmee onderscheiden van andere steden met de focus op een groene, gastvrije stad met de beste bereikbaarheid.

Deze torenhoge ambities hebben ook zijn doorwerking op het cluster Civiel, waar jij als adviseur Civiel onderdeel van uitmaakt. De ambitie voor openbare verlichting richt zich op het balanceren tussen veiligheid, duurzaamheid, esthetiek en technologische innovatie. Door gebruik te maken van Smart City-technologieën en bewoners te betrekken bij de planning, creëren we een kwalitatief hoogwaardige openbare verlichting. 

Het inwoneraantal van Breda groeit gestaag en hierdoor wordt de openbare ruimte maximaal belast. Nu is het moment om plannen te maken voor de toekomst. Hoe gaan we ervoor zorgen dat de openbare verlichting blijft branden? Hoe zorgen we ervoor dat andere objecten zoals elektrakasten, wifi-sensoren en camera’s op orde blijven? Het antwoord op deze vraagstukken is zeker niet in beton gegoten. En juist daarin kun jij als innovatieve adviseur Civiel het verschil gaan maken! Dit doe je natuurlijk niet alleen, maar samen met de teamleider Civiel, je collega-adviseurs openbare ruimte (civiel, water en groen) en natuurlijk ook de technisch specialist openbare verlichting en elektra. Daarnaast heb je korte lijnen met de afdeling Uitvoering (Grond-, Weg- ,Waterbouw en Verkeer) en het Ingenieursbureau van Gemeente Breda.

Lees meer over de Gemeente Breda
 

Enthousiast geworden?

Reageer dan snel op deze vacature van Adviseur Civiel. Dit kan tot en met 11 augustus. Liever eerst meer weten over deze functie? Bel of whatsapp met Jürgen Koevoets op telefoonnummer 06-52813905 of stuur een e-mail naar jjae.koevoets@breda.nl.

Goed om te weten

  • De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
  • Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent Gedrag. Ook leg je een ambtseed of -belofte af.
  • Als je solliciteert kan het zijn dat wij je openbare social mediaprofiel raadplegen. 

Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Over de organisatie

Naam organisatie
M - Team Zaken
Locatienaam
Stadskantoor