Boa domein 1
Neem contact op
Xhenita Vllasaliu
Over de vacature
Sta je stevig in je schoenen en ben je stressbestendig? Ben je benaderbaar en leg je makkelijk contact? Wil jij als buitengewoon opsporingsambtenaar een bijdrage leveren aan de veiligheid en leefbaarheid in Breda, de negende stad van Nederland? Dan zijn we op zoek naar jou!
Wegens uitbreiding van onze formatie zijn we op zoek naar meerdere enthousiaste, inventieve, leergierige collega’s die van aanpakken weten. We zoeken integrale handhavers / boa’s voor ons incidententeam. Samen met bewoners, bezoekers, bedrijven en ketenpartners organiseren en beschermen we de veiligheid en leefbaarheid in het mooie Breda.
Wat ga je doen?
Als handhaver van THOR (Toezicht & Handhaving Openbare Ruimte) Breda ben je het visitekaartje van de stad. Jij levert zichtbare én onzichtbare bijdragen aan de leefbaarheid in onze stad en legt makkelijk en veelvuldig contact met de inwoners, ondernemers en bezoekers van onze stad. Hectiek en rust wisselen elkaar af.
Je houdt toezicht in de stad op onder andere:
- Horeca (sluitingstijden, leeftijdsgrenzen, terrassen, schijnbeheer).
- Evenementen (vergunningsvoorwaarden).
- Overlast door onder andere zwervers of hangjongeren.
- Toezicht in buitengebieden en recreatieplassen.
- Taxi’s (keurmerk en extra bevoegdheden).
- Waterhandhaving.
- Afval (gedumpt, bijgeplaatst).
- Honden (geluidsoverlast, loslopen, hondenpoep, bijten).
- Parkeren (Mulderfeiten).
Dit doe je samen met je collega’s, waarbij iedereen, afhankelijk van ervaring, verschillende taakaccenten heeft. Op basis van jouw kennis en ervaring kun je ingedeeld worden bij het wijkteam of het incidententeam.
Tijdens je werkzaamheden zoek je proactief contact met ketenpartners en schakel je met je netwerk als de situaties verder gaan dan je eigen taken en bevoegdheden. Zo draag je bij aan een vermindering van het aantal meldingen en een veilige en leefbare stad.
Je aanpak is bij voorkeur preventief: je signaleert ongewenste situaties en bespreekt deze met betrokkenen. Als het niet anders kan, ga je over tot handhaving. We werken met een standaard rooster met dagelijkse diensttijden van 7:00 uur tot 23:00 uur, en op vrijdag en zaterdagnacht gaan we door tot 5:30 in de ochtend. Echter kan het voorkomen dat we afwijken van dit rooster en je dus ook op andere tijden wordt ingezet.
Wat vragen wij?
Als BOA dien je te beschikken over een diploma op mbo-niveau 3 of hoger en in het bezit te zijn van een geldig BOA-getuigschrift. Zonder een mbo 3 diploma en een BOA-getuigschrift heeft solliciteren geen zin. Daarnaast geven de volgende diploma's de voorkeur:
- RTGB-diploma.
- Certificaat Drank- en Horecawet.
- EHBO-diploma.
- Bikers-diploma.
- Verkeersregelaar.
- Indien je niet over deze diploma's beschikt, is dat geen probleem. Wij organiseren, faciliteren en financieren deze opleidingen voor je als je hier nog niet over beschikt.
Tevens beschik je over de volgende eigenschappen:
- Je hebt een goede conditie, zowel fysiek als mentaal.
- Je bent daadkrachtig, sociaal en legt makkelijk contact, waarbij je mensen serieus neemt en actief luistert. Je laat je niet zomaar van je stuk brengen.
- Je bent collegiaal en zorgt ervoor dat collega’s blind op je kunnen vertrouwen; jullie doen het tenslotte samen! En als er moeilijkheden zijn, sta je ervoor, zowel voor als met je collega(s).
- Je bent 36 uur per week beschikbaar, flexibel in je werktijden en bereid om ook in de avonduren, nachturen en weekenden te werken.
Onze coaches zullen je gedurende je dienstverband actief blijven coachen op zowel fysieke, mentale, inhoudelijke en sociale competenties. Daarnaast ben je in het bezit van rijbewijs B (of ben je bereid deze op korte termijn te halen).
Wat bieden wij?
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:
- Een contract voor 36 uur per week. In eerste instantie voor een jaar.
- Een bruto maandsalaris van maximaal € 3.831,- (schaal 7 cao Gemeenten) op basis van 36 uur.
- Een vaste onregelmatigheidstoeslag van ruim 16% van je bruto maandloon.
- Een vaste inconveniënt toeslag van € 123,-
- Een vaste EHBO-vergoeding.
- 194 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
- Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
- Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
- Begeleiding van onze eigen fysiotherapeut en sportcoaches.
- Een goede werkprivébalans met flexibele werktijden.
- Een laptop en mobiele telefoon.
- Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
- Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.
Wie zijn wij?
THOR (Toezicht Handhaving Openbare Ruimte) draagt samen met de ketenpartners zorg voor een leefbare en veilige stad. Toezicht en handhaving behoren tot de kerntaken van de gemeente maar zijn geen doel op zich. Het zijn instrumenten om spontane naleving van de regels te bevorderen en daarmee een bijdrage te leveren aan Breda als veilige en prettige stad. Het team THOR zorgt o.a. voor de aanpak rondom hondenoverlast, parkeren, milieu feiten, drank en horeca etc.
Onze missie is: Met en voor burgers, bedrijven en bezoekers, organiseren en beschermen wij de veiligheid en leefbaarheid.
Lees meer over de Gemeente Breda.
Enthousiast geworden?
Meer weten over deze functie? Bel dan met Robert Segers, team manager Toezicht Handhaving Openbare Ruimte op telefoonnummer (076) 529 4088, hij geeft graag antwoord op al je vragen.
Ben je enthousiast dan kun je je inspirerende cv en overtuigende motivatie onderstaand indienen.
Wees welkom!
Reageren kan uitsluitend digitaal tot en met 27 oktober.
Gesprekken zullen plaatsvinden in de 1e week van november, datum en tijdstip nader te bepalen.
Goed om te weten:
De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
- Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook leg je een ambtseed of belofte af.
- Als je solliciteert kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen.
Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.