Inkoopadviseur

Over de vacature

Openingsdatum
08-07-2024
Sluitingsdatum
18-08-2024
Opleidingsniveau
HBO, WO
Vakgebied
Financiën / Inkoop
Dienstverband
Fulltime
Uren per week
36
Salarisindicatie
€ 4.211 - € 5.997

Vanwege deze transitie zijn we op korte termijn op zoek naar meerdere inkoopadviseurs die het team versterken bij het inkopen en aanbesteden van leveringen, diensten en werken en gaan bijdragen aan de versnelling van deze transitie. Ben je communicatief vaardig? Maak je makkelijk contact met mensen? Werk je graag samen? Heb je ervaring in het inkoopvak of wil je graag ervaring opdoen in het inkoopvak? Ambieer je een adviesfunctie? Dan is deze functie van inkoopadviseur je op het lijf geschreven!

Wat ga je doen?

Als inkoopadviseur ben je dé sparringpartner voor de afdelingen van de gemeente Breda op het gebied van inkoop en aanbestedingen. Binnen de gemeente bouw je een netwerk op, waardoor je de afdelingen steeds beter leert kennen en de afdelingen je steeds beter leren kennen. De afdelingen weten je te vinden voor verschillende soorten aanbestedingen, hierbij kun je denken aan facilitaire diensten, ICT, sociaal domein etc. De ene keer houd je je bezig met het inkopen/aanbesteden van warme drankenautomaten en de andere keer houd je je bezig met het inkopen/aanbesteden van de aanleg van een nieuwe weg binnen de gemeente.

Ontzorgen, als vraagbaak dienen, aanbestedingstrajecten begeleiden en adviezen geven aan de afdelingen zijn de belangrijkste taken in je rol als inkoopadviseur. Je schakelt en communiceert met allerlei mensen en je kunt dus ook op verschillende niveaus communiceren.

Concreet heb je de volgende verantwoordelijkheden/taken:

  • Je begeleidt en coördineert zelfstandig inkoop- en aanbestedingstrajecten.
  • Je geeft gevraagd en ongevraagd advies over inkoop- en aanbestedingsvraagstukken.
  • Je houdt de deelnemers op de hoogte van relevante ontwikkelingen op het gebied van inkoop en aanbesteding.
  • Je draagt binnen het team bij aan kennisdeling.

Wat vragen wij?

Als inkoopadviseur ben jij van nature een echte ‘coördinator’ en iemand die graag als ‘procesbegeleider(st)er’ fungeert. Dit zijn twee termen waar je jezelf in herkent. Daarnaast ben je iemand die zelfstandig werkt waar het kan, en samenwerkt waar het nodig is en proactief meedenkt met de betreffende afdeling.

Wij vinden competenties en vaardigheden belangrijker dan kennis van inkoop, want dat is te leren. En dat leren we je graag!

Verder herken je jezelf in de volgende punten:

  • Je bent in het bezit van een afgerond HBO/WO-diploma, waarbij de voorkeur uitgaat naar een economische, commerciële, juridische of facilitaire richting.
  • Je bent in het bezit van een NEVI 1 (of gelijkwaardig) diploma of bereid deze te halen.
  •  Je bent klantgericht ingesteld.
  • Je hebt interesse in het inkoop- en aanbesteding vak en bent bereid om jezelf hierin te ontwikkelen.
  • Je hebt ervaring in een soortgelijke adviesfunctie.
  • Het is een pre als je ervaring hebt met het werken voor een overheidsorganisatie.
  • Het is een pre als je kennis hebt op het gebied van inkoop- en aanbestedingsprocedures en contractvormen.
  • Het is een pre als je hebt kennis hebt van relevante wet- en regelgeving, zoals de aanbestedingswet.
  • Je bent in staat om te schakelen met verschillende stakeholders op allerlei niveaus.
  • Je hebt sterke communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen.

We beseffen ons dat dit heel wat punten zijn. Mocht je jezelf in een aantal punten nu niet herkennen, maar denk je dat de functie goed bij je past, schroom dan niet om te solliciteren. We kijken graag verder dan alleen bovenstaande punten.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een jaarcontract voor - 36 uur per week, met mogelijk uitzicht op een vast contract.  
  • Een bruto maandsalaris van € 4.211 - € 5.997 (schaal 11 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
  • 194 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • De mogelijkheid om thuis te werken.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP.

Wie zijn wij?

Jouw thuisbasis is het Team Inkoop. Dit team bestaat uit drie deelteams te weten het Subsidiebureau, Inkoop en Contractmanagement Sociaal Domein en het deelteam Inkoop. Je gaat werken vanuit het deelteam Inkoop met in totaal zo’n 12 medewerkers. In het team ontmoet je inkoopadviseurs, contractbeheerders en een operationeel inkopers. Samen met je directe collega’s zorg je ervoor dat de organisatie efficiënt, rechtmatig en gemakkelijk kan inkopen. Natuurlijk wil Breda inkopen tegen zo gunstig mogelijke voorwaarden, maar ook het stimuleren van de lokale economie, duurzaamheid, social return en maatschappelijke betrokkenheid spelen een rol in ons inkoopbeleid.  

En dat doen we hybride (thuis en op kantoor) met een goede balans tussen werk en privé. Je hebt een teamleider en alle ondersteuning om je persoonlijk te ontwikkelen. Dat vinden we belangrijk. En je inwerkperiode? Die organiseren we natuurlijk op kantoor, niet digitaal. Zo zorgen wij dat jij goed bij ons kunt landen. 

Verder is het belangrijk om te weten dat er binnen het team inkoop wordt gewerkt aan verdere professionalisering van de inkoopfunctie.

Enthousiast geworden?

Reageer dan snel op deze vacature van Inkoopadviseur. Dit kan tot en met 18 august 2024. Zijn we enthousiast, dan ontvang je een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek op 22 of 26 augustus 2024. 

Liever eerst meer weten over deze functie? Bel dan naar Natascha Roesink op telefoonnummer: (06) 54282911.

Goed om te weten:

  • De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
  • Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of belofte af.

 Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Over de organisatie

Naam organisatie
M - Inkoop
Locatienaam
Stadskantoor