Juridisch Adviseur

Over de vacature

Openingsdatum
04-07-2024
Sluitingsdatum
01-09-2024
Opleidingsniveau
HBO
Vakgebied
Handhaven / Veiligheid
Dienstverband
Fulltime
Uren per week
32 - 36
Salarisindicatie
€ 3.558 - € 5.247

Wij zijn op zoek naar een juridisch adviseur met ervaring op het gebied van handhaving. Je bent in deze rol verantwoordelijk voor de juridische behandeling van de handhavingszaken binnen het team Handhaving Openbare Ruime.

Wat ga je doen?

Breda is de negende stad van Nederland. Een grote stad met de dynamiek die daarbij hoort: In Breda is altijd wat te doen. Ook op het gebied van handhaving. Voor jou betekent het dat je je het ene moment verdiept in complexe vraagstukken over bijvoorbeeld overlast en een zorgvuldig advies maakt voor het college van B&W of de burgemeester. Het volgende moment vertegenwoordig je de gemeente Breda in de rechtbank. Je hoeft je niet te vervelen, geen dag is hetzelfde!

  • Je bent verantwoordelijk voor het nemen van goede juridische besluiten en het adviseren over diverse handhavingszaken, zoals wegsleep zaken, woonoverlast, bijtincidenten, huisverboden, de APV en de Wet open overheid.
  • Je bent verantwoordelijk voor het vertegenwoordigen van de gemeente Breda in bezwaarprocedures.
  • Je bent de juridische vraagbaak voor collega’s, bestuur en ketenpartners, zoals de Politie, het Openbaar Ministerie, het Ministerie van Binnenlandse Zaken, het Veiligheidshuis, de Brandweer, woningbouwverenigingen en de VNG.
  • Je bent het aanspreekpunt voor burgers en bedrijven.

Wat vragen wij?

De vraagstukken binnen ons team zijn divers en kennen soms onverwachte wendingen. Je dag loopt nooit zoals gepland, er komt altijd van alles tussendoor. En eerlijk gezegd hou je daar wel van. Je kunt snel en professioneel schakelen.

Ons team is 365 dagen per jaar dag en nacht actief. Eens in de zeven weken draai je piket en bent dan een week 24/7 telefonisch bereikbaar.

Je neemt initiatief en je durft zelfstandig knopen door te hakken. Je bent een stevige gesprekspartner op diverse niveaus en weet hoe je van pittige gesprekken ook prettige gesprekken kunt maken. Je blijft in gesprek totdat er een oplossing is.

  • Je hebt een juridische opleiding op tenminste HBO-niveau afgerond.
  • Je hebt (overheids-)ervaring met handhaving.
  • Je bent in staat om te werken in een politiek-bestuurlijke omgeving.
  • Je gaat conflicten niet uit de weg, maar weet er effectief mee om te gaan.
  • Je bent oplossings- en resultaatgericht. Je kunt in duidelijke taal je punt maken.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners en voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een contract voor 36 uur. In eerste instantie voor een jaar.
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 5.247,- (schaal 10) op basis van 36 uur.
  • Piketvergoeding.
  • 194 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een goede werkprivébalans met flexibele werktijden.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP.

Wie zijn wij?

Je werkt in een betrokken en deskundig team van juridisch medewerkers waarin de veiligheid en leefbaarheid van de gemeente Breda centraal staat. We delen bijzonderheden en ervaringen. Je hebt veel contact met collega’s zoals bijvoorbeeld boa’s, stadsmariniers en vergunningverleners. Daarnaast ben je regelmatig in gesprek met inwoners of belangenvertegenwoordigers uit de stad.  

(Bijna) elke dag op kantoor? Zeker, zo behalen we samen de beste resultaten en kunnen we onderling losgaan met flauwe grappen en onze goede gesprekken. Bovendien leren we zo beter van elkaar.

Lees meer over de gemeente Breda

Enthousiast geworden?

Meer weten over deze functie? Bel dan met Patrick Kruithof, teamleider Toezicht Handhaving Openbare Ruimte op telefoonnummer 06 11747275, hij geeft graag antwoord op al je vragen.

Ben je enthousiast dan kun je je inspirerende cv en overtuigende motivatie onderstaand indienen.

Wees welkom!

Reageren kan uitsluitend digitaal tot en met 1 september 2024. Gesprekken worden gepland in samenspraak met de kandidaat. 

Goed om te weten:

De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.

  • Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook leg je een ambtseed of belofte af.
  • Als je solliciteert kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen.

 Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Over de organisatie

Naam organisatie
M - Toezicht Handhaving Openbare Ruimte
Locatienaam
Stadskantoor