Juridisch Adviseur Handhaving

Over de vacature

Openingsdatum
07-02-2024
Sluitingsdatum
25-02-2024
Opleidingsniveau
HBO
Vakgebied
Handhaven / Veiligheid
Dienstverband
Fulltime
Uren per week
36
Salarisindicatie
€ 3.558 - € 5.247

Binnen de afdeling Veiligheid en Leefomgeving worden bijna alle toezichts- en handhavingstaken uitgevoerd waar de gemeente verantwoordelijk voor is. Onze missie is: Met en voor burgers, bedrijven en bezoekers organiseren en beschermen wij de veiligheid en leefbaarheid.

Wij zijn op zoek naar een Juridisch Adviseur met ervaring op het gebied van Handhaving, waarbij de nadruk ligt op handhaving van zaken gerelateerd aan de Omgevingswet.

Wat ga je doen?

  • Je neemt hoogwaardige juridische beslissingen en begeleidt en adviseert in handhavingsprocedures.
  • Je vertegenwoordigt de gemeente Breda in bezwaarprocedures.
  • Je neemt deel aan informeel overleg en bemiddeling, waarbij je optreedt als juridische vertegenwoordiger van de afdeling Veiligheid en Leefomgeving.
  • Je fungeert als het juridisch aanspreekpunt voor collega's, zowel binnen als buiten de afdeling, voor het bestuur, ketenpartners (zoals de Omgevingsdienst Midden-West Brabant, waterschap, Brandweer, woningbouwverenigingen en de VNG), als voor burgers en bedrijven.

Wat vragen wij?

Binnen de afdeling Veiligheid en Leefomgeving staan de vier organisatieprincipes: ondernemend werknemerschap, één organisatie, flexibele organisatie en doelmatige bedrijfsvoering, centraal.

  • Je hebt een juridische hbo-opleiding afgerond en hebt aantoonbare ervaring in handhaving, inclusief kennis van de omgevingswet.
  • Je toont goede sociale en mediation vaardigheden.
  • Je handelt integer en beschikt over analytisch denkvermogen.
  • Je hebt uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
  • Je bent gericht op oplossingen en resultaten, en hebt het vermogen om te verbinden.
  • Je kunt zowel zelfstandig werken als goed samenwerken.
  • Je bent flexibel en bekwaam in het opereren in politiek-bestuurlijke en dynamische omgevingen, en hebt vaardigheden in conflictbeheersing.

Wat bieden wij?

We staan ook open voor kandidaten die minimaal 28 uur beschikbaar zijn.

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een jaarcontract voor 36 uur per week met uitzicht op vast dienstverband.
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 5247,- (schaal 10 Cao Gemeenten) op basis van 36 uur.
  • 194 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • De mogelijkheid om thuis te werken.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP.

Wie zijn wij?

Je werkt in een teamverband met diverse juridisch medewerkers, met name gericht op de Omgevingswet. Je hebt daarnaast veel contact met andere collega’s zoals (bouw) inspecteurs, vergunningverleners, omgevingsplanadviseurs en de afdeling Ruimte e.d. Daarnaast heb je ook regelmatig contact met inwoners of belangenvertegenwoordigers uit de stad. Vanuit je kennis van de praktijk bespreek je met collega’s bijzonderheden en deel je ervaringen. Je werkt zelfstandig en neemt initiatief. Je bent een stevige gesprekspartner op diverse niveaus en je bent positief kritisch. Met onderkenning van de diverse belangen (zoals wet- en regelgeving) streef je ernaar dat in samenwerking met alle relevante in- en extern betrokkenen een voor alle partijen bevredigende oplossing tot stand komt.

Enthousiast geworden?

Enthousiast geworden?

Reageer dan snel op deze vacature voor Juridisch Adviseur Handhaving. Dit kan tot en met 25 februari

Zijn we enthousiast, dan ontvang je zo snel mogelijk een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek. De eerste gesprekronde vindt plaats op 29 februari. Liever eerst meer weten over deze functie? Bel dan naar Tessa Versloot-Martens, Teammanager Afdeling Veiligheid en Leefomgeving, tel. 06-52813883.

Over de organisatie

Naam organisatie
M - Advies
Locatienaam
Stadskantoor