Programmamanager Ruimtelijke Economie

Over de vacature

Openingsdatum
03-02-2025
Sluitingsdatum
09-03-2025
Opleidingsniveau
WO
Vakgebied
Stedelijk beleid
Dienstverband
Fulltime, Parttime
Uren per week
32 - 36
Salarisindicatie
€ 5.070 - € 6.862

Als Programmamanager Ruimtelijke Economie heb je een sleutelrol bij het realiseren van ons ruimtelijk economische beleid. Je gaat aan de slag met de uitvoering van beleid rondom voldoende en goede werklocaties. Centraal bij deze aanpak staan de Omgevingsvisie Breda, het Plan van Aanpak Toekomstbestendige Bedrijventerreinen, de Ruimtelijke Economische visie en de visie op het Innovatiedistrict. Het is de bedoeling dat deze plannen programmatisch en gebiedsgericht worden aangepakt. Samen met je collega’s van Team Economie & Innovatie en andere afdelingen zoals Ruimte en Vastgoedontwikkeling, werk je aan een toekomstbestendig Breda waar werklocaties innovatief en duurzaam zijn.

Wat ga je doen?

  • Je vertaalt ons ruimtelijke economische beleid naar concrete ontwikkelingen in de stad. Denk hierbij aan de vier nieuwe gebiedsontwikkelingen (Frankenthalerstraat, Rithmeesterpark II, Steenakker Noord en Bavel), de veertig bestaande werklocaties en het Innovatiedistrict.
  • Je bent een schakel tussen beleid, uitvoering en diverse partijen in de stad en binnen de organisatie en werkt samen met stakeholders in de stad, zoals pandeigenaren, ondernemers en interne collega’s.
  • Je creëert draagvlak bij stakeholders en zorgt voor de juiste besluitvorming om projecten succesvol te starten.
  • Je zorgt voor de coördinatie van de uitvoering van projecten na de initiatiefase en informeert het bestuur en onze interne organisatie.
  • Je werkt programmatisch en gebiedsgericht, waarbij je beleid en strategie vertaalt naar resultaatgerichte acties.

Wat vragen wij?

  • Je beschikt over minimaal WO werk- en denkniveau bij voorkeur richting planologie, economie of bestuurskunde en hebt aantoonbare ervaring in een rol als coördinator, beleidsadviseur en/of projectleider binnen een gemeente.
  • Je bent bekend met complexe vraagstukken binnen het ruimtelijke domein en gebiedsontwikkeling.
  • Je bent ervaren in de rol van opdrachtgever en weet ruimtelijke projecten succesvol te initiëren en te begeleiden.
  • Je beschikt over strategisch inzicht en kunt beleid vertalen naar uitvoerbare strategieën.
  • Je werkt pragmatisch, bent gericht op resultaten en georganiseerd in je werkwijze.
  • Je hebt een scherp gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en weet structuur te brengen in complexe processen.
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, weet goed samen te werken met verschillende partijen en kunt de gemeente Breda overtuigend en enthousiast vertegenwoordigen.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een jaarcontract voor 32 -36 uur per week, met mogelijk uitzicht op een vast contract. 
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 6862 (schaal 12 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
  • 201,6 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een goede werkprivébalans met flexibele werktijden.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • De mogelijkheid om hybride te werken.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.

Wie zijn wij?

Het team Economie & Innovatie bestaat uit ongeveer 36 professionals. Gezamenlijk wordt er gewerkt aan het uitvoeren van de economische visie en het onderhouden van relaties met ondernemers en bedrijven.

In Breda staat het inzetten van toegepaste technologie en creativiteit in het bedrijfsleven voorop. We kiezen voor een andere manier van organiseren en werken aan stedelijke thema’s met een nieuwe afdeling Stedelijk Beleid. De afdeling bestaat uit de teams Economie & Innovatie, Onderwijs & Wonen, Vrijetijdseconomie, Cultuur & Sport en het team Programmatisch werken.

In totaal werken er 85 collega’s op de afdeling Stedelijke Beleid. Samen met het bestuur en andere (beleids)afdelingen werken we aan het behalen van onze doelstellingen. Er is een constante verbinding tussen stedelijk beleid, sociaal beleid en met digitalisering, ruimte en vastgoed, mobiliteit, milieu en openbare ruimte.

Lees meer over de Gemeente Breda

Enthousiast geworden?

Reageer dan snel op deze vacature van Programmamanager Ruimtelijke Economie. Dit kan tot en met 9 maart 2025. Zijn we enthousiast, dan ontvang je zo snel mogelijk een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek. Liever eerst meer weten over de functie? Neem dan contact op met Jennifer Verheij, tel.(06)10484379

Goed om te weten:

  • De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
  • Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of -belofte af.

 Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Over de organisatie

Naam organisatie
M - Economie en Innovatie
Locatienaam
Stadskantoor