Teamleider Burgerzaken

Neem contact op

Over de vacature

Openingsdatum
22-04-2024
Sluitingsdatum
12-05-2024
Opleidingsniveau
HBO, WO
Vakgebied
Dienstverlening / Publiekszaken
Dienstverband
Fulltime
Uren per week
32 - 36
Salarisindicatie
€ 5.008 - € 6.777

De wijze waarop we onze diensten verlenen aan inwoners en ondernemers is ons visitekaartje voor de stad. De reis van inwoners, bedrijven en instellingen vraagt om samenwerking binnen de gehele gemeentelijke organisatie. Bij de afdeling Publiekszaken heb jij hierin een proactieve, innovatieve en leidende rol. Jouw team is een belangrijk gezicht voor de Gemeente Breda en staat in directe verbinding met de stad. Medewerkers zorgen ervoor dat iedereen zich welkom en geholpen voelt. De afdeling levert top-dienstverlening. Digitaal en op ons stadskantoor. Ben jij onze nieuwe teamleider Burgerzaken?

Wat ga je doen?

De afdeling Publiekszaken bestaat uit het team Burgerzaken, het team Klant Contact Centrum en het team advies dienstverlening. Jij wordt samen met jouw collega-teamleiders verantwoordelijk voor de aansturing van het team Burgerzaken. Dit team is belast met de uitvoering van de wettelijke taken op het terrein van Burgerzaken. In Breda hebben we daarbij ook loketten voor Nederlanders woonachtig in het buitenland en niet-ingezetenen. In deze functie geef je samen met het afdelingshoofd en de andere teamleiders invulling aan de missie en visie van de afdeling. Prettig samenwerken is daarbij het uitgangspunt. Je zoekt actief collega’s van andere afdelingen op om kansen te benutten. Daarnaast stuur je zowel op inhoud als op houding en gedrag binnen het team. Zo draag je bij aan de innovatie en verdere verbetering van de (gemeente brede) dienstverlening. Wat daar allemaal bij komt kijken?

  • Je geeft sturing aan het team burgerzaken (80-110 medewerkers, afhankelijk van meerjarige seizoenspatronen), samen met twee collega-teamleiders. Persoonlijk geef je dus leiding aan circa 30 medewerkers.
  • Je geeft op inspirerende en mensgerichte wijze leiding aan de medewerkers. Je stimuleert en coacht medewerkers in hun persoonlijke ontwikkeling en zorgt voor de juiste medewerker op de juiste plaats.
  • Je zorgt ervoor dat medewerkers in staat zijn om top-dienstverlening te leveren en een kwalitatief goede Basisregistratie Personen te realiseren.
  • Je stimuleert samenwerking binnen het team als ook team- en afdeling overstijgend. Je signaleert en benoemt de dynamiek in je team en gaat hierover in gesprek met je medewerkers.
  • Je draagt bij aan een fijne en positieve werksfeer, zodat we samen onze afgesproken doelen worden behaald.
  • Je bent trekker van een aantal team- en/of afdelingsbrede ontwikkelthema's, zoals bijvoorbeeld procesverbetering of implementatie van e-learning.

Wat vragen wij?

Je beschikt over de gemeente brede competenties, resultaatgerichtheid, klantgerichtheid en samenwerken. Daarbij heb je genoeg bagage om op operationeel, analytisch en strategisch niveau met medewerkers te kunnen sparren, zodat je je  medewerkers optimaal kunt ondersteunen in hun dagelijks werk en hun persoonlijke ontwikkeling. Je bent communicatief sterk, besluitvaardig, kan goed luisteren en hebt een duidelijke visie op dienstverlening. Je voelt je verbonden met de stad Breda en haar inwoners. Daarnaast herken je jezelf terug in de volgende functie-eisen:

  • Je hebt een afgeronde wo,- of hbo-opleiding.
  • Je hebt ervaring in het vakgebied Burgerzaken.
  • Je hebt ervaring in een organisatie die met externe klanten werkt, dienstverlening zit in je genen.
  • Je hebt minimaal twee jaar ervaring in een leidinggevende functie en weet hoe je draagvlak creëert. Binnen en buiten de teamgrenzen.
  • Je het een goed gevoel voor ambtelijk-bestuurlijke verhoudingen.
  • Je bent doortastend en hebt een no-nonsense mentaliteit.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een jaarcontract voor 32-36 uur met uitzicht op vast dienstverband.
  • Een bruto maandsalaris van € 5.008 - € 6.777 (schaal 12 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
  • 194 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • De mogelijkheid om thuis te werken.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP.

Wie zijn wij?

Binnen de organisatie is onze afdeling Publiekszaken verantwoordelijk voor alle eerste klantcontacten en daarmee zijn we hét gezicht van de gemeente Breda. Publiekszaken bestaat uit een team Burgerzaken, team Klant Contact Centrum en team Advies Dienstverlening. Of het klantcontact nu aan de balie, de telefoon of digitaal via website en social media is, wij zorgen ervoor dat onze klanten zich welkom en geholpen voelen. Topdienstverlening zit in ons DNA. Voor minder doen we het niet.  

Enthousiast geworden?

Reageer dan snel op deze vacature van Teamleider Burgerzaken. Dit kan tot en met zondag 12 mei 2024. Zijn we enthousiast, dan ontvang je een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek. Gesprekken vinden plaats op woensdag 22 mei 2024.

Liever eerst meer weten over deze functie? Bel dan naar Hein Quist op telefoonnummer: (06) 51663117

Goed om te weten:

  • De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
  • Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of belofte af.

 Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Over de organisatie

Naam organisatie
Productieondersteuning
Locatienaam
Stadskantoor