Arbeidsvoorwaarden

Wanneer je deel uitmaakt van ons team, profiteer je van de collectieve arbeidsovereenkomst (Cao Gemeenten of de Cao Sociale werkvoorziening) en het bijbehorende personeelshandboek. Deze voorwaarden zijn overeengekomen om een gezonde en evenwichtige werkomgeving te creëren, zodat jij het beste uit jezelf kunt halen en met plezier voor onze stad werkt.  

Arbeidsvoorwaarden

Voor de functies die niet aan specifieke werkplekken gebonden zijn (zoals de in de publiekshal, restaurant of servicebalie), is hybride werken de standaard. Jij krijgt de benodigde materialen zodat je zowel op kantoor als thuis efficiënt kunt werken. Heb je iets extra's nodig, zoals een tweede scherm of headset dan kun je deze altijd aanvragen.

Bij Gemeente Breda ben je nooit uitgeleerd. Wij zijn een lerende organisatie en vinden het belangrijk dat jij blijft leren en ontwikkelen. Daarom bieden we mogelijkheden om cursussen en trainingen te volgen. Lees meer over persoonlijke ontwikkeling binnen de Gemeente Breda. 

Het individuele keuzebudget is een vrij besteedbaar bedrag van 17,05% van je bruto salaris. Hierbij inbegrepen zijn onder andere de vakantie- en eindejaarsuitkering. Je kunt dit bedrag opnemen wanneer het jou uitkomt. Sommige collega's kiezen ervoor om het tot het einde van het jaar te sparen, terwijl anderen ervoor kiezen om het maandelijks te laten uitbetalen.

Het krijgen en opvoeden van een kind is prachtig! En heeft grote invloed, thuis en op je werk. Bij ons heb je natuurlijk recht op het wettelijk aantal weken zwangerschaps- en ouderschapsverlof. Plus als je dat wilt deels betaald ouderschapsverlof conform Cao Gemeenten. Handig als je extra tijd thuis wilt doorbrengen. 

Werk je fulltime (36 uur) dan heb je recht op 27 vakantiedagen. Hiernaast kun je 187 uur extra verlof kopen van je individueel keuzebudget. Werk je deeltijd? Dan is dit naar rato.

Via Gemeente Breda bouw je pensioen op bij Algemeen Burgerlijk Pensioenfonds (ABP), het pensioenfonds voor overheid en onderwijs. Pensioen is niet alleen het inkomen dat je ontvangt wanneer je met pensioen gaat. Het kan ook je inkomen zijn bij arbeidsongeschiktheid en voor je partner als je komt te overlijden.  

Zodra je in dienst komt bij Gemeente Breda, word je automatisch bij ABP aangemeld. Vanaf dat moment bouw je pensioen op bij ABP. Werknemers betalen ongeveer 30% van de premie en werkgevers ongeveer 70%. Na de aanmelding ontvang je binnen een aantal weken van ABP een welkomstbrief. Hierin staat hoe je pensioen bij ABP opbouwt en in welke gevallen je zelf iets moet doen. Bijvoorbeeld het aanmelden van je partner voor nabestaandenpensioen of waardeoverdracht van eerder opgebouwd pensioen bij een ander pensioenfonds.

Het stadskantoor ligt op loopafstand van het stadshart en het station. In de directe omgeving geldt betaald parkeren. Werk je op het stadskantoor of moet je voor je werk regelmatig op het stadskantoor zijn, dan zijn er ook mogelijkheden goedkoper te parkeren. Je kunt een maandabonnement afsluiten of een opwaardeerkaart voor incidenteel parkeren bij de parkeergarage: "Het Turfschip".

Moet je er voor je werk op uit, dan kun je een elektrische auto reserveren. Of stap op de fiets (elektrisch of een gewone fiets). Verder kun je ook gebruik maken van een NS-businesscard voor het openbaar vervoer (op reservering). En zijn er ook mogelijkheden voor een persoonlijke NS-businesscard.

Wanneer je meer dan 10 kilometer van je werk woont, ontvang je het eerste jaar van je dienstverband een reiskostenvergoeding.  We stimuleren om het openbaar vervoer te gebruiken en vergoeden daarom de kosten voor 2e klasse reizen. Maak je geen gebruik van het openbaar vervoer? Dan vergoeden we € 0,14 per kilometer. Na het eerste jaar kun je gebruik maken van het uitruilen van je kilometers met je individuele keuzebudget.

Gemeente Breda heeft met een aantal zorgverzekeraars afspraken gemaakt over een collectieve zorgverzekering. Hierdoor kun je mogelijk op een aantal aanvullende verzekeringen collectiviteitskorting krijgen bij: IZA, CZ en Menzis.

Ben je mantelzorger? Dan kunnen we daar regelingen voor treffen. Dit betekent dat wij flexibiliteit bieden aan onze medewerkers om werk en mantelzorg beter te kunnen combineren. Uit de praktijk blijkt dat mantelzorg en werk in principe goed te combineren zijn, mits er bewust mee wordt omgegaan. Het wordt een probleem als de balans tussen privé en werk zoekraakt en overbelasting op de loer ligt.

Spreken deze arbeidsvoorwaarden je aan? Bekijk onze vacatures