Juridisch Administratief Medewerker

Over de vacature

Openingsdatum
19-08-2025
Sluitingsdatum
02-09-2025
Opleidingsniveau
MBO, HBO
Vakgebied
Overig
Dienstverband
Parttime
Uren per week
28
Salarisindicatie
€ 3.113 - € 4.383

Je draagt bij aan een zorgvuldige en toegankelijke juridische dienstverlening binnen het sociaal domein van de gemeente Breda. Met jouw nauwkeurigheid en gevoel voor structuur zorg je dat bezwaarschriften en verzoeken correct en tijdig worden opgepakt. Samen met je team maak jij het verschil voor onze inwoners.

Als juridisch administratief medewerker ben jij de spil binnen het juridische team van het sociaal domein. Je ondersteunt bij de afhandeling van bezwaarschriften, Woo- en AVG-verzoeken en zorgt dat procedures netjes en tijdig worden doorlopen. Je werkt nauw samen met juridisch adviseurs en andere collega’s binnen het sociaal domein. Je bent oplossingsgericht, zorgvuldig en weet overzicht te houden in een dynamische omgeving.

Wat ga je doen?

  • Je registreert en verwerkt bezwaarschriften en bouwt dossiers op.
  • Je bewaakt wettelijke termijnen en verstuurt ontvangstbevestigingen.
  • Je plant hoorzittingen in, notuleert deze en werkt de verslagen uit.
  • Je coördineert verzoeken op grond van de Wet open overheid (Woo).
  • Je ondersteunt bij verzoeken op grond van de AVG.
  • Je verwerkt binnenkomende post, e-mails en telefoontjes en beantwoordt deze waar mogelijk.
  • Je ondersteunt bij administratieve en juridische werkzaamheden binnen het sociaal domein.
  • Je zorgt voor overzicht en structuur binnen diverse juridische processen.

Wat vragen wij?

  • Je hebt bij voorkeur mbo- of hbo-werk- en denkniveau, bijvoorbeeld in sociaaljuridische dienstverlening.
  • Je hebt kennis van de Algemene wet bestuursrecht (Awb).
  • Je bent administratief sterk, zorgvuldig en planmatig.
  • Je hebt ervaring met systemen zoals SUITE en DJUMA of leert deze snel aan.
  • Je kunt goed notuleren en schriftelijke verslagen opstellen.
  • Je bent stressbestendig, flexibel en weet prioriteiten te stellen.
  • Je beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt oog voor de impact van jouw werk op de inwoner en organisatie.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een jaarcontract voor 28 uur per week, met mogelijk uitzicht op een vast contract.  
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 4.383,- (schaal 8 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
  • 201,60 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • De mogelijkheid om thuis te werken.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.

Wie zijn wij?

Je komt te werken binnen het team juridisch advies van het Sociaal Domein van de Gemeente Breda. Een team dat zich inzet voor zorgvuldige, toegankelijke en menselijke juridische dienstverlening voor onze inwoners en collega’s.

Lees meer over de Gemeente Breda

Enthousiast geworden?

Reageer dan snel op de vacature Juridisch Administratief Medewerker. Zodra we voldoende geschikte kandidaten hebben gevonden, sluit de vacature, dus wacht niet te lang.

Wil je meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met Annemieke Govers- van der Hoeven, Teamleider via (06) 13326956

Goed om te weten:

  • De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
  • Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of belofte af.

 Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Over de organisatie

Naam organisatie
M - Juridische Zaken Sociaal Domein
Locatienaam
Stadskantoor