Juridisch Adviseur Omgevingsplan
Over de vacature
- Openingsdatum
- 01-09-2025
- Sluitingsdatum
- 21-09-2025
- Opleidingsniveau
- HBO
- Vakgebied
- Juridische zaken
- Dienstverband
- Fulltime
- Uren per week
- 28 - 36
- Salarisindicatie
- € 3.674 - € 5.419
Jij zorgt ervoor dat er ruimte is voor nieuwe, innovatieve ideeën vanuit de samenleving. Elk ruimtelijk initiatief is anders, zeker in een stad als Breda! Dankzij die uitdaging blijf je je grenzen verleggen, en ziet geen dag er hetzelfde uit. Bovendien geeft een complex dossier succesvol afhandelen je enorm veel voldoening!
Wat ga je doen?
Gemeente Breda heeft van oudsher een grote aantrekkingskracht vanwege haar ligging. Daarom wil Gemeente Breda zich nu en in de toekomst positioneren als internationale schakelstad en daarmee onderscheiden van andere steden met de focus op een groene, gastvrije stad met de beste bereikbaarheid.
- Je toetst een breed scala ruimtelijke initiatieven en aanvragen aan het Omgevingsplan en geeft hierover advies aan onder andere de omgevingswetmanager, hierdoor worden de beste keuzes gemaakt voor onze mooie stad.
- Je zorgt voor uniformiteit in besluiten en een gelijke behandeling van de initiatiefnemers omdat je de uiteindelijke afweging van de omgevingswetmanager nog controleert op juridische juistheid.
- Je bent als juridisch specialist als één van de eersten op de hoogte waardoor je als geen ander vragen van collega’s, inwoners, aanvragers en andere belanghebbenden kunt beantwoorden.
Wat vragen wij?
- Je bent bij voorkeur juridisch geschoold op hbo-niveau.
- Je kijkt ernaar uit om als juridisch adviseur aan de slag te gaan.
- Je kent de omgevingswet als geen ander en brengt deze informatie enthousiast over.
- Je bent sociaal ingesteld en geïnteresseerd in uiteenlopende verhalen.
- Je vindt het heerlijk om zelfstandig en werken in groepsverband af te wisselen.
Wat bieden wij?
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:
- Een jaarcontract voor 28-36 uur per week, met mogelijk uitzicht op een vast contract.
- Een bruto maandsalaris van maximaal € 5.247,- (schaal 10 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
- 201,60 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
- Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
- Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
- Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
- Een laptop en mobiele telefoon.
- De mogelijkheid om thuis te werken.
- Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
- Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.
Wie zijn wij?
De afdeling Veiligheid en Leefomgeving behandelt jaarlijks zo’n 1800 omgevingsvergunningen en 700 initiatiefplannen. Veel van deze aanvragen moeten getoetst worden aan het omgevingsplan. Hierin krijg je de vrijheid om niet alleen veel te doen, maar ook écht veel te betekenen. In de 9e grootste stad van Nederland voel je de directe impact van jouw inspanningen in Breda en onze organisatie. Maak het verschil in een warme, betrokken sfeer. Jouw proactiviteit draagt bij aan de vooruitgang van onze stad en je eigen groei.
Bij de gemeente Breda is veel te doen én je mag hier veel doen. Stop alles wat je bent in alles wat je doet en help zo onze mooie stad en jezelf vooruit. Jouw karakter maakt Breda.
Lees meer over de Gemeente Breda
Enthousiast geworden?
Reageer dan snel op de vacature Juridisch adviseur Omgevingsplan. Bij voldoende geschikte kandidaten wordt de vacature gesloten. Liever eerst meer weten over deze functie? Bel dan naar een van de teamleiders, Gerry van Gastel 06- 528 13 828 of Victor Roks 06- 4826 3749.
Goed om te weten:
- De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
- Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of -belofte af.
Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.
Over de organisatie
- Naam organisatie
- M - Advies
- Locatienaam
- Stadskantoor