Chauffeur Belader Regio Altena

Over de vacature

Openingsdatum
26-06-2025
Sluitingsdatum
13-07-2025
Opleidingsniveau
VMBO, MBO
Vakgebied
Duurzaamheid / Milieu
Dienstverband
Fulltime
Uren per week
36
Salarisindicatie
€ 2.316 - € 3.369

Als Chauffeur Belader Regio Altena ben jij ons visitekaartje op straat én op de milieustraten in de regio. Je bent verantwoordelijk voor het veilig en efficiënt inzamelen van diverse afvalstromen (zoals huishoudelijk afval, grofvuil en papier).

Wat ga je doen?

Na een kop koffie of thee met je collega’s in de kantine op je standplaats, ga je naar jouw toegewezen voertuig en controleert deze. Je bestuurt en bedient het voertuig volgens de werkinstructies. Je controleert en zamelt afval- of eigenlijk grondstofstromen in en je brengt dit naar verschillende verwerkers. Daar aangekomen administreer je de stortgegevens en begin je aan de volgende vracht. Aan het einde van de dag zorg je voor een goede overdracht en dat je je voertuig schoon achterlaat. Tot slot bespreek je klachten, storingen en opmerkingen over de route die je gereden hebt met de Coördinator of Meewerkend Voorman zodat de volgende rit nog beter en efficiënter kan verlopen.

Wat vragen wij?

  • Je bent in bezit van rijbewijs C met een geldige code 95 waardoor je om kan gaan met het hectische verkeer.  Hierdoor zorg jij voor veiligheid van jezelf, je collega’s en de burgers in je route.
  • Je bent fysiek en mentaal fit. Het beroep van chauffeur/belader is een fysiek en mentaal zware functie omdat je een groot gedeelte van je werk rijdend en te voet uitvoert.
  • Je bent flexibel en overal goed inzetbaar. Wij werken samen met verschillende regiogemeenten (Moerdijk, Etten-Leur, Drimmelen, Geertruidenberg en Altena). Jouw structurele inzet is ook daar nodig en mag geen probleem zijn. Jouw werkgebied zal met name regio Altena zijn.
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift. Je bent communicatief sterk.
  • Je bent in het bezit van het EHBO diploma of bent bereid deze binnen een jaar te halen.
  • Je bent stressbestendig. Op een werkdag kan er van alles gebeuren. Zoals materiaal dat kapot kan gaan en inwoners die boos worden. Ook als je stress hebt en dingen niet goed gaan, blijf jij kalm en blijf je goed presteren.
  • Je werkt samen met 1 of 2 beladers of, doorgaans op zaterdagen, met je collega’s op het Milieustation.
  • We zijn één team! Ben je eerder klaar, dan bel je andere collega’s om te kijken of je kunt helpen. Je bent ook zo collegiaal dat je de wagen schoon achterlaat voor de volgende rit.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een jaarcontract voor - 36 uur per week, met mogelijk uitzicht op een vast contract.  
  • Een bruto maandsalaris van maximaal €3436 (schaal 05 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
  • In verband met de zwaarte van de functie wordt een inconveniëntentoelage uitgekeerd. Voor werken op zaterdagen geldt een onregelmatigheidstoeslag.
  • 201,60 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.

Wie zijn wij?

Afvalservice is onderdeel van het Ruimtelijk Economisch Domein (RED) binnen de gemeente Breda en zorgt voor het inzamelen en zo hoogwaardig als mogelijk laten verwerken van het huishoudelijk afval en afval van bedrijven. Voorkomen van (rest)afval is het belangrijkste doel. Afvalinzameling betekent samenwerken met zowel de inwoners van Breda als van de regiogemeenten en bedrijven in de stad. Afvalservice is verantwoordelijk voor een efficiënte en zo schoon mogelijke inzamellogistiek. Ten slotte is Afvalservice verantwoordelijk voor een juiste inzet van de afvalstoffenheffing. Afvalservice bestaat uit vier afdelingen met ongeveer 360 medewerkers, namelijk Inzameling, Ondersteuning, Vindingrijk en Parels.

We zijn een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s. Die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking. Dus wie jij ook bent: Bij ons ben je van harte welkom!

Enthousiast geworden?

Reageer dan snel op deze vacature. Dit kan tot en met 13 juli 2025.  Liever eerst meer weten over deze functie?  Bel dan naar met Edwin Nuchelmans, tel. (06) 48263549 of Sido Bellaart, tel. (06) 52792904 (Teamleiders Gemeente Afvalservice).

Van elke collega die ons komt versterken vragen wij een recente Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

Goed om te weten!

  • De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
  • Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of -belofte af.

 Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Over de organisatie

Naam organisatie
M - Productie
Locatienaam
Afvalservice