Procesregisseur Preventie met Gezag in Zorg- en Veiligheidshuis Baronie Breda

Over de vacature

Openingsdatum
14-08-2025
Sluitingsdatum
21-09-2025
Opleidingsniveau
HBO
Vakgebied
Handhaven / Veiligheid
Dienstverband
Fulltime
Uren per week
36
Salarisindicatie
€ 3.674 - € 5.419

Heb jij ervaring met procesregie en werk je graag aan integrale oplossingen voor complexe casuïstiek? Dan ben jij de procesregisseur die wij zoeken voor het programma Preventie met Gezag binnen het Zorg- en Veiligheidshuis Baronie Breda!

Het programma Preventie met Gezag (PmG) richt zich op het voorkomen dat jongeren afglijden in de criminaliteit. Door vroegsignalering, persoonsgerichte aanpak en samenwerking tussen veiligheid en zorg, pakken we risicojongeren sneller en effectiever aan. In Breda ligt de focus op de wijk Hoge Vucht (Breda-Noord).

Als procesregisseur werk je vanuit het Zorg- en Veiligheidshuis (ZVH) en het PmG-team aan een integrale en daadkrachtige aanpak van jeugdcriminaliteit. Je bent verantwoordelijk voor de regie op casuïstiek, het voorzitten van de nieuwe Tafel Jeugdcriminaliteit, en het verbinden van betrokken ketenpartners.

Wat ga je doen?

  • Je voert procesregie op PmG-casuïstiek en zorgt voor voortgang, structuur en samenwerking.
  • Je richt de nieuwe Tafel Jeugdcriminaliteit (TJC) mee in en zit deze voor.
  • Je adviseert ketenpartners bij complexe casussen en draagt bij aan het vroeg signaleren van risicogedrag.
  • Je organiseert casusoverleggen, stelt integrale plannen van aanpak op en monitort de uitvoering.
  • Je verricht intakes, analyseert gegevens en brengt deze inzichtelijk samen.
  • Je draagt bij aan het rapporteren van resultaten en levert input voor (half)jaarrapportages.
  • Je werkt intensief samen met het schakelteam, de coördinator TJC, en de programmamanager PmG.

Wat vragen wij?

  • Je beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau.
  • Je hebt ervaring met procesregie in een complexe omgeving.
  • Je hebt aantoonbare ervaring met jeugd, veiligheid en (inter)gemeentelijke samenwerking.
  • Je bent communicatief sterk, verbindend en weet partijen in beweging te krijgen.
  • Je denkt en handelt “out-of-the-box” en blijft doelgericht.
  • Je bent analytisch, besluitvaardig en weet hoofd- en bijzaken te onderscheiden.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een jaarcontract voor 36 uur per week, met mogelijk verlenging (afhankelijk van financiering en functioneren).
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 5.419,- (schaal 10 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
  • 201,60 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • De mogelijkheid om thuis te werken.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.

Wie zijn wij?

Je werkt binnen het programma Preventie met Gezag (PmG) en het Zorg- en Veiligheidshuis Baronie Breda (ZVH). Het ZVH is een netwerkorganisatie waarin veiligheid, zorg en gemeenten samenwerken aan complexe casuïstiek op het snijvlak van zorg en veiligheid. ZVH heeft zelf geen doorzettingsmacht, maar werkt faciliterend en regisserend aan integrale oplossingen. In totaal zijn er negen gemeenten aangesloten.

Als procesregisseur ben je de verbindende factor tussen ketenpartners, jeugdprofessionals en veiligheidspartijen. Jij draagt eraan bij dat jongeren niet verder afglijden en partijen snel en samen in actie komen.

Lees meer over de Gemeente Breda.

Enthousiast geworden?

Solliciteer dan snel op deze vacature. Dit kan tot en met 21 september 2025. Zijn we enthousiast, dan ontvang je een uitnodiging voor een gesprek in op 3 oktober 2025.

Liever eerst meer weten over deze functie? Bel dan naar Frank Hustin (programmamanager PmG  0625 477549), Sara Eppinga (procesregisseur Zorg- en Veiligheidshuis Baronie Breda 0643 403928) of Ro Kartodirdjo (manager Zorg- en Veiligheidshuis Baronie Breda 0651 707499).

Goed om te weten:

  • De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
  • Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of belofte af.

 Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Over de organisatie

Naam organisatie
M - Zorg- en Veiligheidshuis
Locatienaam
Stadskantoor