Regisseur dak- en thuisloze mensen

Over de vacature

Openingsdatum
01-09-2025
Opleidingsniveau
HBO
Vakgebied
Zorg / Welzijn / Jeugd
Dienstverband
Fulltime
Uren per week
28 - 32
Salarisindicatie
€ 3.674 - € 5.419

Als regisseur dak- en thuisloze mensen zorg jij dat niemand tussen wal en schip valt. Je kent de mensen achter de dossiers, doorbreekt vastgelopen situaties en brengt partijen samen om duurzame oplossingen te realiseren. Jij werkt in een netwerk van gemeenten en (zorg)partners en zet jouw daadkracht, inlevingsvermogen en doorzettingsvermogen in voor echte verandering.

Wat ga je doen?

Je voert procesregie over dak- en thuisloze mensen met uiteenlopende complexe problematiek. Je bent hun vaste aanspreekpunt en probeert belemmeringen op te lossen, zodat doorstroom naar een stabiele woon- en leefsituatie mogelijk wordt. Je werkt hierbij ketenoverstijgend samen met collega’s, gemeenten en (zorg)partners, en weet wanneer je moet versnellen of escaleren om resultaat te boeken.

  • Je voert procesregie op trajecten van dak- en thuisloze mensen met complexe problematiek.
  • Je spreekt betrokken partijen aan op hun rol, taak en verantwoordelijkheid en escaleert waar nodig.
  • Je werkt nauw samen met interne collega’s en externe partners om belemmeringen te signaleren en op te lossen.
  • Je plant en voert gesprekken met cliënten en hun hulpverleners en legt afspraken vast.
  • Je beoordeelt of de ondersteuning passend is en stuurt bij waar nodig.
  • Je bouwt en onderhoudt een breed netwerk binnen en buiten de organisatie.

Wat vragen wij?

  • Je hebt minimaal hbo- werk en denk niveau, bij voorkeur in Maatschappelijk Werk, SPH of vergelijkbaar.
  • Je hebt ervaring in een vergelijkbare rol met procesregie en werken met complexe doelgroepen binnen een Gemeente.
  • Je hebt uitgebreide kennis van de Wmo en de doelgroep dak- en thuisloze mensen.
  • Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden en overtuigingskracht.
  • Je bent analytisch en creatief in het vinden van oplossingen.
  • Je bent flexibel, stressbestendig en resultaatgericht.
  • Je kunt effectief samenwerken in een breed netwerk van partners.

Wat bieden wij?

Je krijgt een betekenisvolle functie waarin je direct impact maakt op het leven van mensen. Je werkt samen met betrokken collega’s en partners in de regio en krijgt daarbij volop ruimte voor eigen inbreng en initiatief om de rol naar eigen inzicht vorm te geven. Je komt terecht in een dynamische werkomgeving met korte lijnen, waar samenwerking en daadkracht centraal staan. Daarnaast kun je rekenen op:

  • Een jaarcontract voor 28 tot 32 uur per week, met mogelijk uitzicht op een vast contract.
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 5.419,- (schaal 10 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
  • 201,60 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • De mogelijkheid om thuis te werken.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering. · Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.

Wie zijn wij?

Deze openstaande functie is een onderdeel van de keten Maatschappelijke Ondersteuning en het uitvoeringsteam dat gezamenlijk zorgt voor de toegang tot de Wmo (maatwerk)voorzieningen. Deze functie richt zich specifiek op de Maatschappelijke Opvang en is gekoppeld aan het team Centraal Onthaal

Binnen de keten Maatschappelijke Ondersteuning onderscheiden we klantmanagers met verschillende aandachtsgebieden, namelijk beschermd wonen, begeleiding/dagbesteding en hulpmiddelen/voorzieningen en maatschappelijke opvang. In het totaal zijn er zo’n 70 klantmanagers Wmo aan de slag met elkaar.

De regisseur dak- en thuisloze mensen is een spil binnen het team Centraal Onthaal en staat midden in het netwerk van zorg en ondersteuning. Je bent zichtbaar en blijft altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen rondom Beschermd Wonen en Begeleiding binnen de maatschappelijke opvang en het bredere sociaal domein. Met korte lijnen onderhoud je intensief contact met adviseurs Zorg- en Veiligheid, collega-regisseurs vanuit Participatie en beleidsadviseurs op het gebied van maatschappelijke opvang, OGGZ en verslavingszorg.

Ketenoverstijgend samenwerken zit in jouw DNA; je betrekt tijdig de juiste collega’s en schakelt soepel tussen verschillende disciplines. Daarnaast werk je nauw samen met trajectregisseurs van SMO op de DSV, Springplank, Bemoeizorg, het Straatteam, de Twisters, GGZ en het Mass om gezamenlijk de beste resultaten voor onze cliënten te realiseren.

Lees meer over de Gemeente Breda

Enthousiast geworden?

Wil jij bijdragen aan duurzame oplossingen voor dak- en thuisloze mensen in onze regio? Reageer dan snel! Zodra we voldoende geschikte kandidaten hebben gevonden, sluit de vacature, dus wacht niet te lang. Zijn we enthousiast, dan ontvang je een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek!

Liever eerst meer weten over deze functie? Bel dan naar Sjaron van Zon, Teamleider Maatschappelijke Ondersteuning, via 06-21 15 85 79.

Goed om te weten:

  • De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
  • Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of -belofte af.

 Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Over de organisatie

Naam organisatie
M - Maatschappelijke ondersteuning 3
Locatienaam
Stadskantoor