Teamleider APR
Over de vacature
- Openingsdatum
- 03-09-2025
- Sluitingsdatum
- 20-09-2025
- Opleidingsniveau
- HBO
- Vakgebied
- IT / Data / Technologie
- Dienstverband
- Fulltime
- Uren per week
- 36
- Salarisindicatie
- € 5.172 - € 6.999
Bouw jij met lef en vertrouwen aan een wendbare organisatie? Dan zoeken wij jou als Teamleider APR bij de gemeente Breda!
De afdeling Regie Data & Informatie (RDI) zit in de transitie naar multidisciplinair en agile werken. Binnen deze afdeling speelt het team Advies en Projecten (APR) een cruciale rol als poort tussen de business en IT. Het team bestaat uit projectleiders, informatieadviseurs, informatiemanagers, domeinarchitecten en scrummasters. Als teamleider geef je richting aan deze ontwikkeling en begeleid je het team in hun groei naar partnerschap met de organisatie. Jij stimuleert eigenaarschap, bewaakt de voortgang en zorgt voor een veilige en stimulerende werkomgeving.
Wat ga je doen?
- Je geeft leiding aan het team APR (23 medewerkers) en stimuleert samenwerking, groei en eigenaarschap.
- Je bouwt aan wendbare, multidisciplinaire teams met focus op professioneel informatiemanagement.
- Je bewaakt samen met het team de voortgang van de programmering en borgt de bijdrage aan de digitale strategie en maatschappelijke opgaven.
- Je daagt het team uit om steeds de meerwaarde van hun werk scherp te krijgen en te verbeteren.
- Je verzorgt individuele en teamgerichte coaching, ontwikkel- en resultaatgesprekken.
- Je bent aanspreekpunt en gesprekspartner op strategisch, tactisch en operationeel niveau.
- Je bevordert partnerschap binnen en buiten de organisatie en bent een zichtbaar boegbeeld voor de data- en informatieketen.
- Je bent lid van het managementteam van RDI en draagt actief bij aan het realiseren van de visie op businesspartnerschap en informatiemanagement.
Wat vragen wij?
- Je hebt ten minste hbo werk- en denkniveau.
- Je hebt ervaring als leidinggevende binnen een kennisintensieve, veranderende omgeving.
- Je beschikt over actuele kennis van informatiemanagement, projectmanagement en informatisering.
- Je hebt ervaring met agile werken en kunt dit gedachtegoed goed overbrengen.
- Je bent een coachend leider, mensgericht én resultaatgericht.
- Je communiceert helder en open, zowel binnen je team als naar externe stakeholders.
- Je bent een netwerker en ambassadeur binnen en buiten de organisatie.
- Je creëert een veilige werksfeer waarin mensen zich ontwikkelen en eigenaarschap tonen.
- Je bent in staat om met visie, rust en overtuiging richting te geven aan verandering.
Wat bieden wij?
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:
- Een jaarcontract voor 36 uur per week, met mogelijk uitzicht op een vast contract.
- Een bruto maandsalaris van maximaal € 6.999,- (schaal 12 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
- 201,60 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
- Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
- Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
- Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
- Een laptop en mobiele telefoon.
- De mogelijkheid om thuis te werken.
- Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
- Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.
Wie zijn wij?
Je komt te werken in het team Advies en Projecten (APR), onderdeel van de afdeling Regie Data & Informatie (RDI). Binnen RDI werken we aan businesspartnerschap en wendbaarheid. Het team APR vormt de brug tussen de business en de technologische realisatie. Samen met informatieadviseurs, projectleiders, informatiemanagers, domeinarchitecten en scrummasters werken we aan toekomstbestendige informatieoplossingen. Binnen het MT van RDI lever jij als teamleider APR een actieve bijdrage aan de strategische ontwikkeling van de hele afdeling.
Lees meer over de Gemeente Breda.
Enthousiast geworden?
Wees welkom! De vacature staat open tot en met 20 september 2025.
De gesprekken vinden plaats op 25 september 2025.
Wil je meer weten over deze functie? Neem dan contact op met Petra Ramakers, afdelingsmanager RDI, via (076) 5293017.
Goed om te weten:
- De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
- Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of belofte af.
Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.
Over de organisatie
- Naam organisatie
- Advies en Projecten
- Locatienaam
- Stadskantoor