Financieel Adviseur

Over de vacature

Openingsdatum
04-06-2025
Sluitingsdatum
22-06-2025
Opleidingsniveau
HBO
Vakgebied
Financiën / Inkoop
Dienstverband
Parttime
Uren per week
32 - 32
Salarisindicatie
€ 4.264 - € 6.072

In Breda werken we samen aan een toekomstbestendige, inclusieve en bruisende stad. Als financieel adviseur speel je een cruciale rol in het behalen van de ambities om Breda nog mooier te maken en help je ons de financiële stabiliteit van de gemeente te waarborgen. Jouw expertise zorgt ervoor dat we onze ambities waarmaken en tegelijkertijd de belangen van onze inwoners bewaken. Dit is jouw kans om niet alleen met cijfers te werken, maar ook echt impact te maken op de stad en haar mensen.

Wat ga je doen?

Binnen deze functie ben je de verbindende schakel tussen de afdeling Financiën, Inkoop en Juridische zaken en de verschillende afdelingen binnen de gemeente Breda. Wij zijn op zoek naar een beginnend financieel adviseur. Als onderdeel van deze functie voer je onder andere de volgende taken uit:

  • Eerste aanspreekpunt: Je voert periodiek budgetgesprekken en acteert als sparringpartner voor afdelingen binnen jouw aandachtsgebied.
  • Versterken van financiële processen: Samen met collega’s, de teamleider en het afdelingshoofd werk je aan het verbeteren van de financiële positie van de Gemeente Breda.
  • Cyclische financiële producten: Je stelt begrotingen, jaarrekeningen, bestuurs- en maandrapportages op in samenwerking met inhoudelijke collega’s.
  • Heldere financiële adviezen: Je adviseert gevraagd en proactief over financiële vraagstukken waarbij je complexe financiële informatie vertaalt naar duidelijke en begrijpelijke adviezen voor je collega’s.
  • Subsidiebeheer: Je adviseert bij het aanvragen, uitvoeren en verantwoorden van subsidies.

Wat vragen wij?

  • Afgeronde opleiding: HBO- of WO-niveau in een bedrijfseconomische of (gemeentelijke) financiële richting.
  • Werkervaring: Ervaring met financiële processen vereist. Ervaring met financieel advies, bij voorkeur in een gemeentelijke organisatie is een pré.
  • Kennis van regelgeving: Expertise in financiële administratie en gemeentelijke regelgeving (BBV) is een pré.
  • Passie voor Breda: Energie halen uit werken in een bruisende stad en affiniteit met stedelijke ontwikkeling.
  • Sterk en proactief in communicatie: Vaardigheid om effectief en proactief  te schakelen met diverse belanghebbenden in Nederlands woord en geschrift.
  • Analytisch en oplossingsgericht: Cijfers kunnen vertalen naar concrete en doelgerichte adviezen.
  • Flexibel werken: Hybride werkomgeving, met aanwezigheid op het stadskantoor op meerdere dagen per week.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een jaarcontract voor 32 - 32 uur per week, met mogelijk uitzicht op een vast contract.  
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 4.264 - € 6.072 (schaal 11 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
  • 201,60 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • De mogelijkheid om hybride te werken.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.

Wie zijn wij?

Breda is een stad die alles heeft: Een aantrekkelijke historische binnenstad, een mooie groene omgeving, een strategische ligging midden in de Benelux, ondernemerschap, cultuur en gezelligheid. De Gemeente Breda is een dynamische werkgever die zich richt op het realiseren van ambities voor de stad en haar inwoners. De organisatie bestaat uit enthousiaste medewerkers die zich inzetten voor maatschappelijke vraagstukken zoals duurzaamheid, woningbouw en armoedebestrijding.

Het team Financieel Advies en Beleid speelt een cruciale rol in het waarborgen van een gezonde financiële balans tussen de ambitieuze doelen van de gemeente en de beschikbare middelen. Een divers team van 28 financiële collega’s werkt effectief samen om deze doelen te bereiken.

Enthousiast geworden?

Reageer dan snel op deze vacature. Dit kan tot en met 22 juni 2025. De eerste gespreksronde vindt plaats op 24, 25 en 26 juni. Als je wordt geselecteerd, nodigen we je graag uit voor een tweede gesprek op 2 & 3 juli 2025. Liever eerst meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met Koen van Grimbergen, Teamleider Financieel Advies en Beleid, tel. (06) 1471 2018.

Goed om te weten!

  • De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
  • Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of -belofte af.

 Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Over de organisatie

Naam organisatie
M - Financieel Advies en beleid
Locatienaam
Stadskantoor