Financieel Adviseur Gebiedsontwikkeling

Over de vacature

Openingsdatum
06-05-2025
Sluitingsdatum
01-06-2025
Opleidingsniveau
HBO
Vakgebied
Financiën / Inkoop
Dienstverband
Fulltime
Uren per week
32 - 36
Salarisindicatie
€ 4.264 - € 6.072

In Breda werken we samen aan een toekomstbestendige, inclusieve en bruisende stad. Als financieel adviseur speel je een cruciale rol in het behalen van de ambities om Breda nog mooier te maken en help je ons de financiële stabiliteit van de gemeente te waarborgen. Jouw expertise zorgt ervoor dat we onze ambities waarmaken en tegelijkertijd de belangen van onze inwoners bewaken. Dit is jouw kans om niet alleen met cijfers te werken, maar ook echt impact te maken op de stad en haar mensen.

Binnen deze functie ben je de verbindende schakel tussen de afdeling Financiën, Inkoop, Juridische zaken en de verschillende afdelingen binnen de gemeente Breda.

Wat ga je doen?

  • Je adviseert over én richt de projectstructuur in op een manier die werkt. Samen met de planeconoom geef je waar nodig financieel advies rondom gebiedsontwikkeling en grondexploitatie.
  • Je stelt heldere (financiële) voortgangsrapportages op voor een brede groep stakeholders, zoals de gemeenteraad, provincie of het Rijk.
  • Je bent het eerste aanspreekpunt binnen jouw aandachtsgebied en voert regelmatig budgetgesprekken. Daarbij fungeer je als sparringpartner voor afdelingen en projectteams.
  • Je werkt samen met inhoudelijke collega’s aan cyclische financiële producten zoals begrotingen, jaarrekeningen en maand- of bestuursrapportages.
  • Je geeft gevraagd én proactief financieel advies. Daarbij vertaal je complexe cijfers naar duidelijke inzichten waar je collega’s écht mee verder kunnen.
  • Je denkt mee over subsidies, van het aanvragen tot het verantwoorden en maximaal benutten ervan.

Wat vragen wij?

  • Je hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding in een bedrijfseconomische of (gemeentelijke) financiële richting.
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring met financieel advies bij gebiedsontwikkeling, grote projecten en grondexploitaties binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Je kent de regels: je hebt expertise in financiële administratie, risicomanagement en de gemeentelijke regelgeving, waaronder het BBV.
  • Je voelt je thuis in een stad als Breda en krijgt energie van stedelijke ontwikkeling en alles wat daarbij komt kijken.
  • Je communiceert helder en proactief, zowel mondeling als schriftelijk. Je werkt graag samen en weet soepel te schakelen met verschillende belanghebbenden op diverse niveaus.
  • Je hebt een scherp analytisch vermogen en vertaalt financiële data naar concrete, heldere en doelgerichte adviezen. Je denkt in oplossingen en bent creatief, resultaatgericht en vooruitkijkend.
  • Je bent flexibel in je manier van werken. Je voelt je prettig in een hybride werkomgeving, waarbij je meerdere dagen per week op ons stadskantoor aanwezig bent.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een jaarcontract voor 32 - 36 uur per week, met mogelijk uitzicht op een vast contract.  
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 4.264 - € 6.072 (schaal 11 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
  • 201,60 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • De mogelijkheid om thuis te werken.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.

Wie zijn wij?

Breda is een stad die alles heeft: Een aantrekkelijke historische binnenstad, een mooie groene omgeving, een strategische ligging midden in de Benelux, ondernemerschap, cultuur en gezelligheid. De Gemeente Breda is een dynamische werkgever die zich richt op het realiseren van ambities voor de stad en haar inwoners. De organisatie bestaat uit enthousiaste medewerkers die zich inzetten voor maatschappelijke vraagstukken zoals duurzaamheid, woningbouw en armoedebestrijding.

Het team Financieel Advies en Beleid speelt een cruciale rol in het waarborgen van een gezonde financiële balans tussen de ambitieuze doelen van de gemeente en de beschikbare middelen. Een divers team van 28 financiële collega’s werkt effectief samen om deze doelen te bereiken.

Enthousiast geworden?

Reageer dan snel op deze vacature van Financieel Adviseur Gebiedsontwikkeling. Dit kan tot en met 1 juni 2025. Zijn we enthousiast, dan ontvang je zo snel mogelijk een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek. De eerste gespreksronde vindt plaats op 3, 4 en 5 Juni. Als je wordt geselecteerd, nodigen we je graag uit voor een tweede gesprek op 11 en 12 Juni. Het arbeidsvoorwaardengesprek zal plaatsvinden in de week van 16 Juni. Wil je meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met Koen van Grimbergen, Teamleider Financieel Advies en Beleid, tel. (06) 1471 2018.

Goed om te weten:

  • De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
  • Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of -belofte af.

 Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Over de organisatie

Naam organisatie
M - Financieel Advies en beleid
Locatienaam
Stadskantoor