Klantmanager begeleiding en dagbesteding
Over de vacature
- Openingsdatum
- 03-06-2025
- Sluitingsdatum
- 20-06-2025
- Opleidingsniveau
- HBO
- Vakgebied
- Zorg / Welzijn / Jeugd
- Dienstverband
- Fulltime
- Uren per week
- 32 - 36
- Salarisindicatie
- € 3.602 - € 5.313
Wil je een positieve bijdrage leveren voor inwoners met een ondersteuningsvraag in Breda? Als Klantmanager Wmo Begeleiding en Dagbesteding krijg je de kans om écht het verschil te maken.
Dat doe je vanuit de visie positieve gezondheid en door het aansluiten bij de leefwereld en motivatie van de inwoner. Maar ook door juiste regie te voeren op het ondersteuningstraject van inwoners. Je werkt resultaatgericht en hebt een belangrijke rol in de coördinatie van de ondersteuning aan de inwoner. De vraag, probleem en oplossing blijft van de inwoner. Die nemen we niet over.
Wat ga je doen?
Als klantmanager is er blijvend aandacht voor de juiste zorg en ondersteuning op de juiste plek, zo licht als mogelijk en zo zwaar als nodig, dus ook als er een maatwerkvoorziening is ingezet. Professionele ondersteuning is in principe tijdelijk en zo kortdurend als mogelijk. Bij het zoeken naar de oplossing door de inwoner trekken we samen op als er meerdere professionals betrokken zijn. Je onderzoekt wat cliënt zelf kan in deze situatie, welke voorliggende voorzieningen er zijn en voor welke onderdelen van de ondersteuningsvraag eventueel nog een maatwerkvoorziening nodig is. Deze ondersteuningsvraag kan betrekking hebben op diverse aspecten, zoals sociaal en psychisch functioneren.
Hoe doe je dat?
- Je voert gesprekken met inwoners, die problemen ervaren op verschillende levensgebieden zoals een licht verstandelijke beperking, GGZ-problematiek of een geriatrische achtergrond. Je maakt verbinding met de inwoner en werkt outreachend. Hieronder verstaan we in ieder geval: wees present, oprechte betrokken, en je kunt goed luisteren. Je werkt samen met partijen zoals maatschappelijk werk en Wmo-zorgaanbieders, en raadpleegt collega's met expertise in diverse domeinen wanneer nodig.
- Je voert regie op het proces van de inwoner en bewaakt de resultaten van het ondersteuningstraject.
- Als aanspreekpunt (in de rol van regisseur) sta je klanten en betrokken partijen bij tijdens de ondersteuning en onderneem je actie bij herziening of aanpassing van resultaten of herziening van de maatwerkvoorziening. Je schaalt tijdig af (en ook op indien noodzakelijk).
- Je voert onderzoek uit, dat kan zowel bij inwoner, thuis of vanuit kantoor. In het proces van onderzoek en evaluaties is er sprake van administratieve werkzaamheden en verslaglegging.
Wat vragen wij?
De klantmanager die we zoeken is een stevige persoonlijkheid met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel. Je ziet ieder mens als waardevol en benadert mensen met respect en vanuit gelijkwaardigheid. Je bent een doorpakker die niet zomaar loslaat, iemand die sterk is in de dialoog door het inzetten van goede communicatieve vaardigheden en in verbinding kan blijven met anderen. Een dynamisch en druk werkpakket vind jij juist aantrekkelijk. Je bent flexibel ingesteld, vindt integraal werken een kans en staat open voor toekomstgerichte ontwikkelingen en veranderingen. Verder ben je handig met computersystemen en vind je administratie erbij horen.
- Je hebt een afgeronde hbo-opleiding.
- Je hebt werkervaring met de diensten begeleiding en dagbesteding.
- Je hebt aantoonbare kennis van psychopathologie.
- Je hebt minimaal twee jaar werkervaring in het Wmo-werkveld en zijn juridische context.
- Je hebt ervaring met Suite/Wiz
- Je hebt kennis van het Sociaal domein onder andere met voorliggende en maatwerkvoorzieningen.
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden.
- Je bent flexibel, resultaatgericht, besluitvaardig en werkt graag in teamverband.
Wat bieden wij?
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:
- Een jaarcontract voor 32-36 uur per week.
- Een bruto maandsalaris van maximaal € 5.313,- (schaal 10 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
- 201,60 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
- Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
- Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
- Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
- Een laptop en mobiele telefoon.
- De mogelijkheid om thuis te werken.
- Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
- Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.
Wie zijn wij?
Deze openstaande functie van Klantmanager Begeleiding en dagbesteding is een onderdeel van het uitvoeringsteam dat gezamenlijk zorgt voor de toegang tot de Wmo (maatwerk)voorzieningen.
Binnen het uitvoeringsteam onderscheiden we klantmanagers met drie verschillende aandachtsgebieden, namelijk beschermd wonen, begeleiding/dagbesteding en hulpmiddelen/voorzieningen. In het totaal zijn er zo’n 60 klantmanagers Wmo aan de slag met elkaar, waarvan er circa 30 collega’s werkzaam zijn als Klantmanager Begeleiding en dagbesteding.
Het werkgebied van de Wmo in Breda hebben we verdeeld in 4 teams, kwadranten genoemd. Iedere klantmanager is dus verbonden aan een eigen kwadrant, waarin tussen de 8-15 collega’s werkzaam zijn. Er is veel vrijheid, maar ook gezamenlijke verantwoordelijkheid om met elkaar het werk, de teamcaseload, te verzetten. De onderlinge lijntjes tussen de teams van management, beleid, kwaliteit, contractmanagement, zorgadministratie en de uitvoerende teams (klantmanagers) zijn erg kort, informeel en constructief. We werken samen aan de dienstverlening in Breda waarbij vertrouwen de basis is!
Lees meer over de Gemeente Breda.
Enthousiast geworden?
Reageer dan snel op deze vacature van Klantmanager Begeleiding en dagbesteding. Dit kan tot en met 20 juni 2025. Zijn we enthousiast, dan ontvang je een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek. Gesprekken vinden plaats op donderdagmiddag 10 juli 2025 en/of dinsdagmiddag 15 juli 2025.
Meer weten over deze functie? Bel dan met Sjaron van Zon of Anoek Nijenhuis, teamleiders keten Maatschappelijke ondersteuning, te bereiken op 06- 21 15 85 79 of 06- 48 26 34 29.
Goed om te weten:
- De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
- Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of belofte af.
Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.
Over de organisatie
- Naam organisatie
- M - Maatschappelijke ondersteuning 2
- Locatienaam
- Stadskantoor