Projectleider evenementen

Over de vacature

Openingsdatum
02-06-2025
Sluitingsdatum
15-06-2025
Opleidingsniveau
HBO
Vakgebied
Overig
Dienstverband
Fulltime
Uren per week
36
Salarisindicatie
€ 4.264 - € 6.072

De projectleider evenementen speelt een centrale rol bij de coördinatie en afstemming van grote evenementen zoals Carnaval, Koningsdag, Elfde van de Elfde en de Singelloop. Je vertaalt het projectplan naar concrete acties en zorgt voor draagvlak en betrokkenheid binnen en buiten de organisatie. Dit betekent dat je goed moet verbinden en samenwerken met diverse interne en externe partijen. Als aanspreekpunt voor organisatoren fungeer je als schakel tussen bestuur, organisatie en stad. Je werkt hands-on mee, beheert het bewaakt de kwaliteit en deadlines en lost knelpunten op. Je zorgt voor goede aansluiting met de vergunningverlenende afdelingen en hebt te maken met interne stakeholders en financiële aspecten. Je kan zowel op inhoud, proces en relatie goed schakelen en weet deze drie elementen goed met elkaar te verbinden.

Wat ga je doen?

Je rapporteert direct aan de teamleider en neemt belangrijke beslissingen, inclusief escalatie naar het bestuur indien nodig. Daarnaast onderhoud je samenwerkingsrelaties met in- en externe contacten en fungeer je als dag-coordinator / voorzitter van het veiligheidsteam, waarbij je de operatie en het veiligheidsteam aanstuurt op de dag van het evenement. Het evenementenplan ligt klaar voor uitvoering, met een verdeeld portfolio onder de projectleiders.

Als projectleider evenementen:

  • Heb je een ambtelijk en/of bestuurlijk opdrachtgever.
  • Stel je een projectplan op voor het project en stem je dit af met de opdrachtgever(s).
  • Volg je binnen het project en de gemeente de reguliere proceslijnen, en ben je verantwoordelijk voor het resultaat, de tijdslijnen en communicatie binnen het projectplan.
  • Stem je af met de centrale intake evenementen, uitsluitend voor wat betreft “datum” en “locatie” (reserveringskalender).
  • Evalueer je de uitvoering van het ‘project’ met de opdrachtgever (eigen initiatief).
  • Draag je bij aan de keten-evaluatie van het ‘evenement’ via het hiervoor ingerichte proces, op initiatief van en in samenwerking met de accountmanager Evenementen.

Wat vragen wij?

De projectleider evenementen is iemand die hart heeft voor de evenementen in Breda en die de belangen van de inwoners, bezoekers, organisatoren, collega’s en het stadsbestuur kan verenigen en uitdragen. De projectleider is een verbindende teamplayer die de interne processen en afspraken in het oog houdt, naleeft en kan verbinden tussen de diverse interne en externe partijen!

  • Je hebt HBO werk en denkniveau, met een opleiding bijvoorbeeld in de richting Bedrijfskunde of Veiligheidskunde.
  • Je hebt ruime ervaring (3+ jaar) met projectmatig werken in een complexe omgeving.
  • Je hebt ervaring met het werken met en aan evenementen (als organisator of projectleider)
  • Je bent bekend met de BOB-structuur.
  • Je hebt ervaring met het werken in een bestuurlijke context (publiek domein).
  • Verder heb je ervaring met accountmanagement, relatiemanagement, crowdmanagement en/of leisure management.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een jaarcontract voor - 36 uur per week, met mogelijk uitzicht op een vast contract.  
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 4.264 - € 6.072 (schaal 11 cao gemeenten) op basis van 36 uur.
  • 201,60 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een goede werk-privébalans met flexibele werktijden.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • De mogelijkheid om thuis te werken.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP waarbij wij als werkgever 70% van de premie betalen en jij slechts 30%.

Wie zijn wij?

De Gemeente Breda is de negende stad van Nederland en groeit de komende tijd fors. In de afgelopen periode zijn grootstedelijke ambities in gang gezet. Zo wil de Gemeente Breda investeren in een toekomstbestendige stad waarbij we een groene stad in een park zijn, met een openbare ruimte waarin ontmoeten en bewegen vanzelfsprekend zijn. Evenementen zijn hier dan ook een onderdeel van.

Deze torenhoge ambities hebben invloed op de stad en de zaken die hierin gebeuren, zoals activiteiten in de buitenruimte, zoals evenementenorganisatoren. Het team Leef binnen de afdeling Veiligheid & Leefomgeving zorgt voor een veilig leefklimaat door o.a. het verlenen van de juiste vergunningen op diverse onderwerpen. Hierbij werk je samen met vele interne en externe partijen die bijdragen aan het doel van veiligheid voor de stad, de inwoners, bezoekers en ondernemers.

Lees meer over de Gemeente Breda.

Enthousiast geworden?

Reageer dan snel op deze vacature van Projectleider evenementen. Dit kan tot en met 15 juni 2025. Zijn we enthousiast, dan ontvang je een uitnodiging voor een kennismakingsgesprek op een datum nader te bepalen.

Liever eerst meer weten over deze functie?  Bel dan naar Victor Roks op telefoonnummer: 06-48263749.

Goed om te weten:

  • De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
  • Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of belofte af.

 Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Over de organisatie

Naam organisatie
M - Leefomgeving
Locatienaam
Stadskantoor