Teamleider ruimtelijk- en vastgoedprojectmanagement

Neem contact op

Over de vacature

Openingsdatum
07-05-2024
Sluitingsdatum
26-05-2024
Opleidingsniveau
HBO
Vakgebied
Bouwkunde / Civiel, Buitenruimte / Groenvoorziening
Dienstverband
Fulltime
Uren per week
36
Salarisindicatie
€ 5.008 - € 6.777

De afdeling Ruimte & Vastgoedontwikkeling is op zoek naar een nieuwe teamleider ruimtelijk- en vastgoedprojectmanagement. Als teamleider ruimtelijk- en vastgoedprojectmanagement draag jij samen met je team van projectmanagers bij aan de kwaliteit van de fysieke leefomgeving voor de inwoners van de gemeente Breda. Ben je een doortastende leidinggevende, met oog voor de mensen en grote dosis politieke sensitiviteit? En heb je daarnaast affiniteit met ruimtelijke- en vastgoedprojecten waarbij je in staat bent mee te sparren op inhoudelijk niveau? Dan zijn wij op zoek naar jou.

Wat ga je doen?

  • Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van het team van projectmanagers. Hierbij is vooral de behoefte om het team te verenigen en te stroomlijnen.
  • Je bent lid van het managementteam Ruimte en Vastgoedontwikkeling. Waarbij je ervoor zorgt dat het werkveld goed wordt gepositioneerd binnen de afdeling.
  • Je bent verantwoordelijk voor de bezetting, de inhoudelijke resultaten en de hrm-agenda van het team. En daarnaast ben je aanspreekpunt voor de individuele teamleden met betrekking tot alle hrm-zaken.
  • Je vertaalt de strategie van de organisatie naar concrete activiteiten en doelen voor jouw team.
  • Je bent verantwoordelijk voor de uitvoering van beleid en je levert een tijdige en kwalitatieve bijdrage aan de begrotingscyclus.
  • Je bent sparringpartner en adviseur richting het afdelingshoofd, directie en bestuur. Je bent het eerste aanspreekpunt voor de portefeuillehouder.

Collega aan het woord

“Voor onze nieuwe teamleider ligt een warme overdracht klaar. Ondanks dat we als projectmanagers aan diverse projecten werken, zoeken we ook graag de verbinding binnen ons team, nu en in de toekomst. We zoeken een coachende teamleider die snapt dat het soms moeilijk is om in verbinding te blijven en ons blijft verenigen”.

Wat vragen wij?

Je bent een enthousiaste teamleider met affiniteit voor ons vakgebied en oog voor de context waarbinnen wij werken. Je hebt een coachende stijl van leidinggeven en bent gewend aan het aansturen van een groep professionals. Je bent daadkrachtig in het nemen van beslissingen en kunt de politiek als geen ander aanvoelen. Daarnaast ben je een echte verbinder en netwerker en spoort anderen hier ook toe aan.

  • Je beschikt over minimaal hbo-werk- en -denkniveau.
  • Je hebt ruime leidinggevende ervaring binnen een soortgelijke context.  
  • Je hebt affiniteit en bent bekend met gemeentelijke ruimtelijke, grootschalige en complexe projecten en kunt mee sparren op de inhoud.
  • Je hebt een integrale blik, ervaring met het stroomlijnen van werkwijzen en weet mensen samen te brengen.
  • Je weet als geen ander jouw team te faciliteren, zodat zij optimaal hun werk kunnen doen.
  • Je bent open, betrouwbaar en makkelijk te benaderen. Daarnaast heb je altijd oog voor het individu.
  • Je bent in staat een goede balans aan te brengen tussen enerzijds de behoefte van het team en anderzijds de vragen en verwachtingen van de organisatie.
  • Je staat stevig in je schoenen en borgt de positie van het team binnen de organisatie.

Wat bieden wij?

Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers. Naast een baan met impact kun je daarom rekenen op:

  • Een jaarcontract voor 36 uur per week, met mogelijk uitzicht op een vast contract.  
  • Een bruto maandsalaris van minimaal € 5.008,- tot maximaal € 7.454. Dit bedrag is de maximale treden in schaal 12 (Gemeente CAO), inclusief een eventuele, tijdelijk arbeidsmarkttoelage van 10% op basis van 36 uur.
  • 194 verlofuren per jaar bij een contract van 36 uur.
  • Een individueel keuzebudget van 17,05% boven op je salaris dat je kunt inzetten voor studie, extra verlof of bijvoorbeeld de aanschaf van een fiets. Het bedrag laten uitbetalen als een soort 13e maand kan ook.
  • Volop ruimte voor persoonlijke en professionele ontwikkeling.
  • Een goede werkprivébalans met flexibele werktijden.
  • Een laptop en mobiele telefoon.
  • De mogelijkheid om thuis te werken.
  • Een werkgeversbijdrage in de kosten van de zorgverzekering.
  • Een goede pensioenregeling bij ABP.

Wie zijn wij?

Breda bloeit en blijft bloeien, zowel in haar stedelijke kern als in de omliggende dorpen. Met de ambitie om meer dan 25.000 nieuwe woningen te realiseren en ruimte te bieden aan minstens 110.000 banen, versterken we de veerkracht van onze stad. We omarmen hoogstedelijke ontwikkelingen in ons centrum en koesteren tegelijkertijd de kracht van veilige en levendige wijken. We zijn een groene stad in een park, met een openbare ruimte waarin ontmoeten en bewegen vanzelfsprekend zijn. Gemeente Breda heeft van oudsher een grote aantrekkingskracht vanwege haar ligging. Daarom wil Breda zich nu en in de toekomst positioneren als Internationale Schakelstad en zich daarmee onderscheiden van andere steden met de focus op een groene, gastvrije stad met de beste bereikbaarheid. Anderzijds staan we ook voor allerlei maatschappelijke uitdagingen zoals klimaatverandering, de energietransitie en verduurzaming. Deze torenhoge ambities en dilemma’s hebben ook hun doorwerking op de afdeling Ruimte en Vastgoedontwikkeling. Hier werken ruim 100 professionals in het hart van de stedelijke ontwikkeling aan bijna 200 projecten in de stad.

Het team waar jij leiding aan gaat geven, bestaat uit een groep gedreven, gepassioneerde project-, programmamanagers en ondersteuners die samen de regie hebben over een veelheid van ruimtelijke projecten, in diverse stadia van ontwikkeling. Samen bouwen we aan de stad. Ons team heeft een hoge arbeidsethos en diepgeworteld vakmanschap. We kijken er naar uit om samen met onze teamleider het team weer verder door te ontwikkelen.

Lees meer over de Gemeente Breda      

Enthousiast geworden?

Reageer dan snel op deze vacature van Teamleider ruimtelijk- en vastgoedprojectmanagement . Dit kan tot en met 26 mei 2024. Liever eerst meer weten over deze functie? Bel dan Stephan Ernst, teamleider Vastgoed ontwikkeling, 06 1092 9908 of Bertwin van Rooijen, afdelingshoofd Ruimte en Vastgoedontwikkeling, 076 529 3998.

Goed om te weten:

  • De Gemeente Breda is een werkgever die gelijke kansen biedt. Wij ontvangen graag sollicitaties van alle voldoende gekwalificeerde personen ongeacht hun komaf, geslacht, functiebeperking, religie/overtuiging of leeftijd.
  • Als ambtenaar heb je een bijzondere verantwoordelijkheid. Daarom vragen we van iedere nieuwe collega een Verklaring Omtrent het Gedrag. Ook kan het zijn dat we je openbare sociale mediaprofiel raadplegen en leg je een ambtseed of -belofte af.

 Deze vacature delen? Geen probleem! Acquisitie stellen we niet op prijs.

Over de organisatie

Naam organisatie
Projectmanagers en Projectondersteuning
Locatienaam
Stadskantoor