Team Audit

Wij zijn team audit van de Gemeente Breda! Samen met 8 auditors zijn wij een interne auditfunctie met een objectieve onderzoeks- en adviesfunctie. Ons doel is om zekerheid te verschaffen over de betrouwbaarheid en rechtmatigheid van informatie en financiën van de Gemeente Breda. Onze jaarlijkse audits, uitgevoerd conform HRA- en IIA-standaarden, richten zich op de kernactiviteiten van de Gemeente Breda. Zoals grondexploitaties (voor woningbouw en bedrijventerreinen), jeugdhulp, Wmo, participatie, beheer van openbare ruimte (wegen, gebouwen, openbare verlichting, water/rioleringen) en ondersteunende processen zoals inkoop en aanbesteding, inhuur, subsidies en ICT. Daarmee dragen we bij aan het bereiken van de doelstellingen van de organisatie. 

Ontwikkeling en vrijheid

Binnen ons team is er ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling via ons opleidings- en kennisplan. Daarnaast heb je de vrijheid om te kiezen of je op kantoor of vanuit thuis werkt. Eén keer per week hebben we het afdelingsoverleg en auditteamoverleg, daarvoor is het wenselijk dat je op kantoor bent. Onze collega's vertellen je op deze pagina meer over hun ervaringen.  

Team audit tijdens een overleg

Lokaal werk, groot kennisnetwerk

Als Auditor draag je vanuit een controlerende en adviserende rol bij aan de beheersing van maatschappelijke vraagstukken in Breda, zoals de kwaliteit van de openbare ruimte, de opvang van vluchtelingen, de energietransitie en nog veel meer.

Op landelijk niveau maken we deel uit van het netwerk van Interne Auditors Nederlandse Gemeenten, waar we kennis delen en actuele ontwikkelingen bespreken. In 2023 organiseerden we in dit verband het drukbezochte landelijke Audit Event. En regionaal delen we regelmatig onze ervaringen met de B5 gemeenten (Den Bosch, Tilburg, Eindhoven, Helmond, Breda) over diverse audit- en verantwoordingskwesties. 

Onze collega's

Sharona - Auditor

Collega Esther van team audit

Mijn werk als Auditor is erg afwisselend. De ene week zit ik aan tafel bij het subsidiebureau, de andere week werk ik mee aan gebruikerstesten bij het nieuwe HR-systeem. Het is leuk om bij veel verschillende onderwerpen betrokken te worden en op die manier met verschillende collega’s samen te werken.

Renate - Auditor

Collega Renate van team audit

Binnen ons team heerst een informele werksfeer. Wij vinden hard werken en doelen behalen belangrijk, maar er is ook zeker ruimte voor gezelligheid. Juist op die manier kunnen we elkaar scherp houden en is er de mogelijkheid om ‘gezonde’ discussies te voeren. De gezelligheid kun je onder andere ervaren bij onze maandelijkse afdelingsborrel: Café Control. Wie weet kunnen we daar binnenkort proosten op jouw nieuwe baan binnen ons team?

Esther - Senior Auditor

Collega Esther van team audit

Typerend voor team Audit is dat er ook veel vrijheid bestaat om je rol en verantwoordelijkheid als auditor in te vullen. Binnen de vaktechnische kaders kom je in samenspraak met de afdelingen tot een optimale aanpak en uitvoering van de audit van een proces (bijvoorbeeld verstrekken maatschappelijke voorzieningen) of een specifieke regeling voor de opvang van vluchtelingen uit de Oekraïne of de energietransitie. Hiermee draag je als Auditor vanuit een controlerende en adviserende rol bij aan de beheersing van maatschappelijke vraagstukken van Breda. 

Corné - Coördinator Team Audit

Collega Corne van Team Audit

Ons team evolueert met de digitalisering en datagedreven werken binnen de gemeente Breda. Zo hebben we in 2023 een auditmanagementsysteem geïmplementeerd, waarmee we audits en resultaten op een risicogerichte en gestructureerde manier vastleggen. We benutten teambreed steeds meer beschikbare data in processen zoals inkoop/aanbesteding en factuurafhandeling, waardoor audits effectief en efficiënt verlopen. Jouw ideeën zijn welkom; er is veel ruimte voor eigen inbreng in de verdere ontwikkeling van de auditfunctie. 

Mariëlle - Senior Auditor

Collega Marielle van Team Audit

Werken bij Breda is iedere dag uitdagend. In de jaarlijkse audit-cyclus zitten een aantal drukke maanden met strakke deadlines. Maar ook zijn er perioden waarin je je echt kunt verdiepen in de inhoud en actuele ontwikkelingen van de gemeentelijke domeinen. Je blijft leren en groeien. Ik krijg veel energie van de samenwerking met collega’s, zowel binnen het Auditteam als daarbuiten. De open en ongedwongen sfeer binnen de organisatie maakt Breda voor mij een gave stad om voor te werken! 

Daan - Stagiair

Collega Daan van Team Audit

Er hangt een goede werksfeer op kantoor en er wordt gemakkelijk onderling overlegd en afgestemd met collega’s. Als stagiair maak je echt deel uit van het team, daardoor voel je je gewaardeerd en durf je initiatief te nemen. Alle collega’s zijn oprecht geïnteresseerd en helpen je graag verder in zowel je professionele als persoonlijke ontwikkeling. De gemeente Breda is een dynamische organisatie die constant in beweging is en staat voor grote uitdagingen met het oog op de toekomst. 

Word jij onze nieuwe collega?

  • Teamleider ruimtelijk- en vastgoedprojectmanagement

    Opleidingsniveau
    HBO
    Vakgebied
    Bouwkunde / Civiel, Buitenruimte / Groenvoorziening
    Uren per week
    36
    Dienstverband
    Fulltime
    Salarisindicatie
    € 5.008 - € 6.777
    Openingsdatum
    07-05-2024
    Sluitingsdatum
    26-05-2024

    Ben je een doortastende leidinggevende, met oog voor de mensen en grote dosis politieke sensitiviteit? En kun je op inhoudelijk niveau sparren met betrekking tot ruimtelijke- en vastgoedprojecten?

  • Directeur Bedrijfsvoering & Dienstverlening

    Opleidingsniveau
    WO
    Vakgebied
    Overig
    Uren per week
    36
    Dienstverband
    Fulltime
    Salarisindicatie
    € 7.436 - € 10.530
    Openingsdatum
    07-05-2024
    Sluitingsdatum
    02-06-2024

    Heb jij hart voor het optimaliseren van interne processen en het bieden van hoogwaardige dienstverlening aan onze inwoners en medewerkers?

  • Functioneel Beheerder Sociaal Domein

    Openingsdatum
    07-05-2024
    Sluitingsdatum
    26-05-2024

    Ben je de Functioneel Beheerder die ons team komt versterken en zich in gaat zetten om o.a. onze subsidieprocessen naar een volgend niveau te brengen?

  • Portefeuillemanager Vastgoedbeheer

    Opleidingsniveau
    WO
    Vakgebied
    Overig
    Uren per week
    36
    Dienstverband
    Fulltime
    Salarisindicatie
    € 5.008 - € 6.777
    Openingsdatum
    01-05-2024
    Sluitingsdatum
    19-05-2024

    Met jouw strategisch inzicht en ervaring breng je vastgoed en maatschappelijke impact samen!